• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060703998
  • خبرنگار : 50975

توزیع بیش از یک میلیون کیسه آرد در چهارمحال و بختیاری

توزیع بیش از یک میلیون کیسه آرد در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه آرد نوع یک، دو و شش یک میلیون و ۸۸ هزار و ۴۸۲ کیسه بوده که طی پنج ماه نخست سال جاری یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۵۲ کیسه انواع آرد خریداری و توزیع شده است.

یزدان یگانگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که سهمیه خرید آرد نوع یک ۹۰۷ هزار و ۶۸۶ کیسه بوده‌ که ۸۹۹ هزار و ۶۷۴ کیسه خریداری و توزیع شده است، ادامه داد: ۱۴۱ هزار و ۲۸ کیسه نیز سهمیه آرد نوع دو است که تاکنون ۱۳۸ هزار و ۲۱۰ کیسه خریداری و توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه آرد نوع شش، آرد آزاد یا بدون یارانه است که نانوایی‌های آزاد پز از آن استفاده می‌کنند و آرد نوع سه نیز برای صنف و صنعت است، بیان کرد: ۳۹ هزار و ۷۶۸ کیسه سهمیه آرد نوع شش بوده که تاکنون ۲۸ هزار و ‌۲۶۸ کیسه خریداری و توزیع شده است.

یگانگی با بیان اینکه کیفیت نان تنها مربوط به گندم و نوع آردی که به نانواها تحویل داده می‌شود نیست، اضافه کرد: برای داشتن نان با کیفیت باید به تمام زنجیره که از مزرعه آغاز می‌شود و شامل نوع کاشت گندم، کارخانه‌های آرد، سبوس‌گیری، خواب آرد قبل از تحویل به نانوایی، نحوه عمل‌آوری، مقدار خمیرمایه، مهارت شاطر نانوا، نوع پخت و آموزش نانواها است، پرداخته شود.

وی ادامه داد: میزان سبوس‌گیری در استانداردهای جدید تا ۱۵ اعلام شده است که در آرد کامل بین دو تا پنج درصد است.

یگانگی تصریح کرد: تلاش می‌شود گندمی با گلوتن مناسب در اختیار کارخانه قرار گیرد و میزان سبوس‌گیری نیز در حد استاندارد باشد، چون افزایش میزان سبوس‌گیری تنها از کیفیت نان می‌کاهد و موجب فقر غذایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰۰ واحد نانوایی شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری فعال است، گفت: براساس سامانه نانی‌نو میزان مصرف آرد و سهمیه نانواها مشخص و کارت آن‌ها شارژ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha