• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403060703928
  • منبع : نمایندگی کردستان

بازرس کل استان کردستان:

ثبت کاغذی شرکت‌ها عامل فرار مالیاتی و پولشویی است

ثبت کاغذی شرکت‌ها عامل فرار مالیاتی و پولشویی است

ایسنا/کردستان بازرس کل استان کردستان ثبت کاغذی شرکت ها را عامل فرار مالیاتی، پولشویی و معاملات خارج از ضوابط دانست و بر حذف این روند تاکید کرد.

عیسی هواسی امروز چهارشنبه(۷ شهریورماه) در پنجمین روز از هفته دولت با حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان به دیدار مستقیم با مردم پرداخت و ضمن تبریک هفته دولت از شهدای خدمت به خصوص شهید جمهور یاد کرد و تکریم ارباب رجوع را از اولویت های مردم سالاری دینی دانست.

هواسی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دلیل ارتباط مستقیم با املاک و مالکیت مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل بازرسی استان کردستان، بیان کرد: خوشبختانه در دهه اخیر بحث ثبت آنی و حوزه آیتی در این مجموعه رشد خوبی داشته و توفیقات خاصی را برای سازمان به ارمغان آورده است.

هواسی رفع تداخلات، تثبیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی و تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی را از مهمترین چالش های حوزه کاداستر عنوان کرد و اجرای ناقص کاداستر را آسیب زا و عامل افزایش پرونده های قضایی دانست.

بازرس کل استان کردستان یکی دیگر از موضوعات مهم حوزه ثبت را تثبیت املاک دولت عنوان کرد و بر سند دار شدن املاک دولتی دفترچه ای و فاقد سند تاکید کرد و افزود که بازرسی در تسهیل این روند در کنار سازمان ثبت خواهد بود.

هواسی همچنین در حوزه قانون الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول با اشاره به عدم تهیه آیین نامه های این قانون و وجود چالش هایی در اجرای آن افزود می بایست ابهامات این قانون شناسایی و زیر ساخت اجرای آن فراهم شود.

وی افزود: در استان بیش از ۳۵۰۰ بنگاه معاملاتی املاک داریم که نگران حذف فعالیت خود در پروسه ثبت اموال غیرمنقول هستند در حالی که این روند باعث رسمیت بخشیدن بیشتری به کار آنها می شود، چرا که تهیه پیش سند و مدیریت معامله به عهده آنها خواهد بود.

بازرس کل استان در ادامه ثبت کاغذی شرکت ها را عامل فرار مالیاتی، پولشویی و معاملات خارج از ضوابط دانست و بر حذف این روند تاکید کرد.

وی در پایان در بحث نظارت بر فرایند دفاتر ثبت اسناد خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت الکترونیکی در بستر ثبت  آنی می بایست نظارت های سرزده نیز در برنامه نظارتی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha