• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403060603593
  • خبرنگار : 71460

گل‌ها، قهرمانی‌ها و رکوردهای «سلطان پاس گل»

گل‌ها، قهرمانی‌ها و رکوردهای «سلطان پاس گل»

با گوشه‌ای از افتخارات ریز و درشت توماس مولر در سالیان حضورش در بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان آشنا شوید.

به گزارش ایسنا، توماس مولر در دیدار روز یکشنبه برابر ولفسبورگ با رکورد سپ مایر برابری کرد و اکنون رکورددار بیشترین تعداد بازی در تاریخ بایرن مونیخ شده است. مولر با حضور در دیدار آغازین باواریایی‌ها در فصل ۲۰۲۵ - ۲۰۲۴ بوندسلیگا به رکورد ۷۰۹ بازی در تاریخ بایرن مونیخ رسیده است.

sportbuzzer در گزارشی آماری به افتخارات توماس مولر با پیراهن بایرن مونیخ پرداخته است.

۳۴۰
این عدد تعداد بازی‌هایی است که مولر تاکنون با پیراهن بایرن در بوندسلیگا برده است. اولین برد او ۱۸ آوریل ۲۰۰۹ مقابل آرمینیا بیله‌فلد رقم خورد.

۱۵
مولر در ۱۵ فصل مختلف برای بایرن در بوندسلیگا گلزنی کرد. هیچ بازیکن دیگری در مونیخ موفق به انجام این کار نشده است. کلاوس اوگن‌تالر، گرد مولر و مهمت شول هر کدام با ۱۴ فصل در رده دوم قرار دارند.

۳
مولر سه بار (۲۰۱۱-۲۰۱۰، ۲۰۱۵-۲۰۱۴ و ۲۰۱۹-۲۰۱۸) اولین گل فصل بوندسلیگا را به ثمر رساند. هیچ بازیکن دیگری موفق به انجام این کار نشده است.

۱۷۴
او تاکنون ۱۷۴ پاس گل مستقیم در بوندسلیگا به ثبت رسانده است. از زمان ثبت آمار پاس گل‌ها (۱۹۹۲) هیچکس در بوندسلیگا این همه پاس گل نداده است.

۴۸۳
مولر اغلب به همراه مانوئل نویر در ترکیب اصلی بایرن در زمین حضور داشته است. بازیکن مونیخی با هیچ بازیکن دیگری بازی بیشتری انجام نداده است.

۵۴
مولر با ۵۴ گل زده رکورددار گلزنی در بین بازیکنان آلمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. او در حال حاضر در رتبه هفتم جدول رده‌بندی کلی قرار دارد. این باواریایی اولین گلش را در لیگ قهرمانان ۱۰ مارس ۲۰۰۹ در جریان پیروزی ۷-۱ مقابل اسپورتینگ لیسبون به ثمر رساند. همچنین این اولین گل مولر با پیراهن بایرن بود.

۱۰۴
مولر در لیگ قهرمانان اروپا در ۱۰۴ بازی از ۱۵۱ بازی‌اش پیروز شده است. فقط کریستیانو رونالدو با ۱۱۵ برد از او جلوتر است. از آنجا که رونالدو احتمالاً دیگر در لیگ قهرمانان بازی نخواهد کرد، مولر می‌تواند در این فصل به رکورد CR۷ نزدیک شود.

گل‌ها، قهرمانی‌ها و رکوردهای «سلطان پاس گل»

۲۰
بیشترین گلزنی او در یک فصل بوندسلیگا مربوط به فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بود که مولر ۲۰ بار گلزنی کرد.

۳۳
تعداد عناوین قهرمانی اوست. مولر  ۳۲ مورد از آنها را با بایرن کسب کرده است و یک بار هم با تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴.

۱۲
مولر دوازده بار با بایرن قهرمان آلمان شد. هیچ بازیکن دیگری به این اندازه قهرمان بوندسلیگا نشده است.

۶
این بازیکن ۳۴ساله در مجموع شش بار جام حذفی آلمان را بالای سر برده است. تنها باستین شواین‌اشتایگر با هفت قهرمانی در این جام از او جلوتر است.

۸
مولر هشت بار قهرمان سوپرکاپ آلمان شد که یک رکورد دیگر است.

۲
مولر دو بار با بایرن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. قهرمانی در فصول ۲۰۱۳-۲۰۱۲ و ۲۰۲۰-۲۰۱۹ باعث شد تا بایرن سه‌گانه ببرد چون در هر دو فصل لیگ و جام حذفی را نیز به دست آورد.

گل‌ها، قهرمانی‌ها و رکوردهای «سلطان پاس گل»

۱
مولر سال ۲۰۱۴ وقتی با آلمان قهرمان جام جهانی شد، درخشش زیادی داشت و قهرمان شد. او در آن جام جهانی پنج گل و سه پاس گل را ثبت کرد و نقش پررنگی در قهرمانی ژرمن‌ها داشت. مولر در اولین  جام جهانی خود در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ پنج بار گلزنی کرد و کفش طلا را به عنوان بهترین گلزن مسابقات به دست آورد. او در مجموع در چهار جام جهانی شرکت کرد و پس از یورو ۲۰۲۴ به کارش در تیم ملی آلمان پایان داد.

۱۵
مولر زیر نظر مربیان زیادی در بایرن کار کرده است. از جمله مربیان موقت ویلی سانیول، پیتر هرمان، آندریس یانکر، زولت لوو و دینو تاپ مولر. پپ گواردیولا اغلب از او استفاده می‌کرد و مولر دوران درخشانی زیر نظر پپ داشت (۱۴۸ بازی، ۷۹ گل). او در تیم ملی آلمان زیر نظر یوآخیم لوو، هانسی فلیک و یولیان ناگلزمان بازی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha