• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060603581
  • خبرنگار : 50037

آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در لالجین

آغاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در لالجین

ایسنا/همدان پروژه نهضت ملی مسکن لالجین در عصر پنجمین روز هفته دولت، با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم کلنگ‌زنی شد.

استاندار همدان امروز (ششم شهریور ماه) در آیین کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن شهر لالجین، اظهار کرد: در شهرستان بهار و لالجین به‌خاطر مرغوبیت و حاصل‌خیزی خاک، تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان با مشکلات و سختی‌های بسیاری مواجه شد، چون در صورت درجه یک یا دو بودن زمین، جهاد کشاورزی با تغییر کاربری اراضی برای ساخت و ساز مسکن موافقت نخواهد کرد و هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های درجه و یک و دو مجرمانه خواهد بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن برای تامین زمین مورد نیاز این پروژه برای شهر بهار و  شهر لالجین پیگیری بسیار و جلسات متعددی تشکیل شد تا بالاخره پهنه مورد نیاز برای این دو شهر تامین شد.

وی گفت: ۴۰ هکتار در بخش غربی و هفت هکتار در جنب بیمارستان آیت‌الله شهید بهاری به شهر بهار الحاق شده است که ۱۷ هکتار آن سند زده شد و آیین واگذاری و کلنگ‌زنی آن چندی پیش انجام شد. ضمن اینکه برای نهضت ملی مسکن لالجین چند پهنه را در دستور کار قرار دادیم و مالکان برای انتقال اسناد و مدارک دعوت شدند و کارها انجام شد که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن هستیم.

فرماندار شهرستان بهار هم اظهار کرد: تعداد متقاضیان ثبت نامی مسکن ملی در لالجین  ۹۰۴  نفر بود که از این تعداد  ۴۱۵ نفر تایید نهایی شدند.

مجتبی فیض‌اللهی ادامه داد: مساحت پهنه مورد توافق ۵.۳ هکتار و تعداد قطعات سهم دولت ۷۸ قطعه و مساحت میانگین قطعات ۱۹۰ متر بود که در گروه ساخت‌های دو یا سه نفره واگذار و اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار همچنین از افتتاح ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ۲۴ طرح نیز با اعتباری افزون‌ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که این تعداد طرح برای ۵۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی افزود: راهداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، مخابرات، صمت، گازرسانی و بخشداری‌ها از جمله حوزه‌هایی است که در این شهرستان در هفته دولت دارای پروژه و طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha