• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060603568
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر کل دامپزشکی مازندران اعلام کرد

رشد ۵۱ درصدی ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه‌گانه استان مازندران

رشد ۵۱ درصدی ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه‌گانه استان مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران از رشد۵۱ درصدی ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه‌گانه استان مازندران خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از یک میلیون ۹۶۰ هزار تن از بنادر سه‌گانه استان ترخیص شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمزه آقاپور کاظمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی برای تولید خوراک دام، طیور، صدور مجوز ترخیص محموله‌های وارداتی نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز برای ترانزیت فرآورده های خام دامی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی است، اظهار کرد: با نظارت شبانه روزی ادارات دامپزشکی شهرستان های بهشهر، فریدونکنار و نوشهر ۱۰۰۱ مجوز جهت ترخیص این نهاده ها صادر شد که حاصل آن ۱ میلیون ۹۶۰ هزار تن  نهاده از ابتدای سال تا کنون بوده است.

وی همچنین از ادامه فرآیند نظارت تا زمان ترخیص کامل نهاده‌ها در انبارهای بنادر خبر داد و گفت:  از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۵۲ مجوز واردات نهاده های دامی مانند جودامی، ذرت دامی، کنجاله پنبه دانه، تفاله نشاسته، کنجاله سویا، کنجاله آفتاب گردان به میزان ۳ میلیون ۲هزار ۸۰۰ تن صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران تصریح کرد: در صورتی که محموله‌های پس از تخلیه از کشتی‌ها به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند همکاران مستقر با نظارت و آزمایش‌های دوره‌ای ۴۵ روزه این نهاده‌ها را در حجم‌های مختلف بررسی می‌کنند و در صورتی که این آزمایش‌ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده‌ها رخ دهد از ترخیص جلوگیری خواهد شد و جهت طی کردن روندهای قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع خواهد شد.

رشد ۵۱ درصدی ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه‌گانه استان مازندران

آقاپور کاظمی به اهمیت سلامت بهداشتی محموله‌های وارداتی به خصوص نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه نظارت های لازم این قبیل محموله‌ها صورت نگیرد و وارد صنعت خوراک دام شوند به دلیل قارچ و سم‌های آفلاتوکسین که در آن وجود دارد می‌تواند؛ بهداشت و فرآورده های خام دامی نظیر گوشت قرمز و شیر و غیره تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha