• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403060603506
  • خبرنگار : 50212

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبخیز کله‌جوب شازند

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبخیز کله‌جوب شازند

ایسنا/مرکزی سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبخیز کله‌جوب شازند خبر داد.

حسن وحید امروز سه شنبه ۶ شهریور در حاشیه افتتاح حوزه آبخیز کله‌جوب شازند نیز اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در قالب طرح بند خاکی، باغات و احداث اراضی شیب دار با مشارکت مردم یکی از طرح‌های اقتصادی در مجموعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که با همکاری معاونت علمی و فناوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خبر خوش برای مردم شهرستان شازند، تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه روند پروژه آبخیز کله‌جوب است.

وحید اظهار کرد: مقرر شد دو هزار هکتار سامانه عرفی محدوده کله‌جوب در قالب طرح‌های چند منظوره به مردم روستا به مدت ۲۰ تا ۳۰ سال واگذار و مدیریت شود.

هوشنگ هادیانپور نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح آبخیزداری که در حوزه زالیان دو و تحت عنوان منطقه کله‌جوب شازند انجام شده است در مساحت ۱۱ هکتار با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ادامه این طرح در سال ۱۴۰۳ با صرف اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح با مشارکت مردم و به عنوان یک طرح تولیدی و معیشتی اجرایی شده و به عنوان یک الگوی مناسب برای سایر مناطق شهرستان و دیگر نقاط کشور در قالب تشکیل تعاونی‌ها مطرح است تا نسبت به امرار معاش خود اقدام کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: از سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۲۰۰ چاله و درختکاری در این پروژه انجام شده و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن صرف شده است.

عبدالحسین محمدی راهبری این پروژه توسط مردم را از امتیازات آن دانست و گفت: منفعت اینکار نیز به خود مردم بر می گردد چرا که بدنبال احداث بند و جمع آوری روانآب در منطقه پائین دست، عملیات درختکاری انجام شده و با به ثمر رسیدن درختان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

محمدی گفت: در اجرای این پروژه علاوه بر انجام کار سازه‌ای، اقدامات بیولوژیکی انجام شده و مردم نیز از آن بهره‌برداری می‌کنند و به دلیل مشارکت و راهبری مردم به یک پروژه نمونه کشوری تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha