• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060603159
  • منبع : نمایندگی مازندران

درپنج ماه ابتدای امسال؛

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا حدود ۱۳ درصد افزایش یافت

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا حدود ۱۳ درصد افزایش یافت

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در پنج ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش یافت.

نوراله ادبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال بیش از ۴ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۴۹ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد. 

وی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته حدود ۷۱ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخاری و بیش از ۲۹ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، افزود: در این مدت حدود ۴۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا یادآور شد: در راستای بازتوانی و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته (از مهر ماه تا اوایل خرداد امسال) علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی میاندوره‌ای و نیمه اساسی در همه واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، چند پروژه رفع محدودیت تولید انجام شد.

به گفته ادبی، پروژه رفع محدودیت تولید شامل: تعویض لوله‌های سقف بویلر واحدهای یک و ۲ بخار، لایروبی مداوم حوضچه آرامش و افزایش بازدهی سیستم آب شیرین‌کن واحدهای بخار انجام شد که در نتیجه پایداری واحدها بطور محسوسی بهبود یافت طوری که در دو ماهه تابستان امسال که همه واحدها پس از انجام تعمیرات در مدار تولید قرار گرفتند، حدود دو میلیارد و ۱۸۵ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای نیروگاه نکا تولید شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان و ایجاد گنبد حرارتی در خاورمیانه و از جمله ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به فرایند سخت و پرهزینه تولید برق در نیروگاه ها، انتظار ما از مشترکان و مردم فهیم این است که با عمل به توصیه های کارشناسان در زمینه مصرف بهینه انرژی از قبیل: عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل در تولید و توزیع برق برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور سپری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha