• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060603146
  • خبرنگار : 30147

گرفتار شدن ساخت و سازهای غیر مجاز در چنگال قانون

گرفتار شدن ساخت و سازهای غیر مجاز در چنگال قانون

ایسنا/خراسان رضوی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در محدوده روستاهای بخش مرکزی شامل کلاغان، شمس آباد و نقاب(جاده فیروزه) تعداد ۱۶ مورد ساخت ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی توسط یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی با همکاری اداره راه وشهرسازی، حمل و نقل جاده ای در معیت نیروی انتظامی قلع و قمع شد.

 علی مبارکی معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور در همین خصوص با حضور در جمع خبرنگاران از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه زمین‌های کشاورزی روستای شمس آباد، کلاغان و نقاب ( جاده فیروزه) این شهرستان خبر داد و گفت: این قلع و قمع در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان نیشابور مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شد.

مبارکی ادامه داد: با اجرای ۱۶ مورد از این احکام، حدود ۱۷ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی در محدوده این سه روستا که شامل ۵ مورد بنا به مساحت ۳۷۰ متر مربع و ۱۱ مورد دیوارکشی حدود ۵۸۰ متر بود با همکاری ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی شهرستان آزاد سازی و به چرخه تولید باز گشت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با تاکید به اینکه این مدیریت با کسانی که امنیت غذایی مردم را تهدید کنند، هیچ تعارفی نداشته و با آنان برخورد قانونی خواهد شد، خاطر نشان کرد: چنانچه مالکین پس از تخریب اقدام به ساخت مجدد نمایند، جهاد کشاورزی مجدانه نسبت به اعمال قانون، قلع و قمع و شکایت اقدام خواهد نمود. لذا مالکین اراضی زراعی و باغی باید قبل از هر گونه تغییر کاربری زمین‌های خود، از اداره امور اراضی شهرستان استعلام بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با هرگونه ساخت ‌و ‌ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌ کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد شد، افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی به صورت بازدید ماهواره‌ای و همچنین بازدید مستمر کارشناسان یگان حفاظت جهت حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی است.

شهاب جهانداری رئیس اداره امور اراضی نیز در ادامه گفت: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد  مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون  اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت کشاورزی می‌تواند به عنوان فعالیت‌های اقتصادی، نقش موثری در ارتقاء درآمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد، از مالکین اراضی زراعی و باغی خواست از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی خود به طور جد اجتناب نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری با تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ گزارشات خود را برای بررسی بیشتر اعلام کنند و برای مشاوره به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha