• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060603124
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس پرداخت شد

عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس پرداخت شد

ایسنا/فارس مدیرکل امور مالیاتی فارس از پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه بوشهر برای نخستین بار به این استان خبر داد.

حمیدرضا محمدابراهیمی امروز، ۶ شهریورماه در نشست امور مالیاتی فارس با اشاره به تکلیف قانونی استان بوشهر در پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس، گفت: با توجه به تکلیف قانونی و تعیین سهم مناطق تحت تأثیر آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی، اجرای آن به تأخیر افتاده بود که با مکاتبات و پیگیری‌های مکرر این مهم محقق شد.

وی افزود: سهم شهرستان‌های لامرد و مهر از پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه، حدود ۱۵۳ میلیارد تومان بوده که به حساب امور مالیاتی استان واریز شد.

محمدابراهیمی ضمن ابراز امیدواری در تداوم این روند، گفت: با همکاری اداره‌کل امورمالیاتی استان بوشهر، پرداخت مستمر این سهم همچنان پیگیری‌ می‌شود چراکه باتوجه به ظرفیت‌های بی‌شمار، پرداخت عوارض آلایندگی می‌تواند منشأ تحولات و تغییرات شگرفی در شهرستان‌های لامرد و مهر شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به پرداخت ۱۵۳ میلیاردتومان عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس گفت: بر اساس جزء ۳ بند ب ماده ۶  قانون برنامه ششم توسعه، واحدهای آلاینده باید درصدی از فروش خود را به تشخیص سازمان محیط زیست به مناطق متاثر از آلایندگی آن صنعت پرداخت کنند.

وی افزود: برای نخستین بار ۱۵۳ میلیارد تومان به عنوان بخشی از عوارض صنایع آلاینده عسلویه به استان فارس پرداخت شد که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های متاثر از این آلودگی‌ها در شهرستان‌های لامرد و مهر توزیع می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: حدود ۲۳.۸ درصد از سهم آلایندگی صنایع آلاینده عسلویه بوشهر به استان فارس تعلق دارد  و دریافت این عوارض آلایندگی یکی از مطالبات جدی استان فارس در مدت اخیر بوده که همیشه بر تحقق آن تاکید شده بود که این مهم با پیگیری‌های مستمر محقق شد و امیدواریم عوارض آلایندگی از این پس نیز به‌طور مداوم براساس قانون به فارس پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌ها و نهادهای موضوع ماده (۴۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ که عوارض آلایندگی را دریافت و مصرف می‌کنند، مکلف هستند حداقل ۵۰ درصد از عوارض آلایندگی وصولی را برای بهسازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی(با تاکید بر فن‌آوری‌های نوین)، مدیریت پسماندها، پالایش آلودگی‌ها، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب و بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی در ساختمان‌ها و اماکن عمومی، با نظارت و تایید اداره محیط زیست همان شهرستان هزینه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۵:۲۹

خیلی جالبه مناطق جنوبی بوشهر از مزایای حق آلودگی‌های محیطی محرومند ولی استان فارس استفاده می‌کند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۷:۴۴

عوارض سرطان ریه کی به مردم بدبخت پرداخت میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۰:۱۳

با سلام خدمت مدیران و مسئولان استان بوشهر هم استحقاق دریافت این گونه عوارض را دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۳:۳۶

تمام آلودگی سمت شرق می‌ره که استان هرمزگان ه چون جهت باد از غرب به شرق ه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۴:۰۹

از زمانی که عسلویه راه اندازی شده فارس دیگه روی خوش ندیده اب هوای فارس داره میشه دو فصل زمستان تابستان

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۴:۲۸

برا ماکارگرای که اینجا داریم تو گرماو شرجی واینهمه گاز سمی وشیمایی کارمیکنم مضر نیست کی باید به داد ماها برسه 😭

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۳۸

و جالب اینجاست که ما مردم استان بوشهر از کوچکترین مزایای عسلویه و جم محرومیم نه کار نه پول و نه هیچی نداریم ولی هم کار عسلویه برای شهرهای دسگه اس هم پولش واسه شهرهای دیگه اس اینم از شهرمون وقتی تو شهر خودت غریبه باشی حرفی واسه ادم نمیپونه دیگه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۲۴

واقعا تاسف آوره و ظلم بزرگ در حق مردم استان بوشهر و شهر و مناطق مثل عسلویه که گرما طاقت فرسا و آلودگی هوا وحشتناک این یک غارت هست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۳

ما تو آبادان بزرگترین پالایشگاه کشور رو در وسط شهر داریم دور تا دورش خونه هست فاضلاب در اروند ریخته می شه پتروشیمی و شرکت ایرانسل و پاسارگاد هم در مرکز شهر هستن عوارض آلایندگی ما ۱۲۰میلیارد بوده!!!!چطوری ۱۵۳میلیارد به استان فارس رسیده ؟! عجب!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۱۷

نوش جان مردم فارس مخصوصا اونایی که از آلودگی های این واحد صنعتی رنج میبرن اما روستا ها و بعضا شهر هایی داریم که کمتر از ۱۰ کیلومتر مستقیم از عسلویه فاصله دارن ولی خبری از پرداخت یا تخصیص این حق آلایندگی نیست.یه سر به سیراف،جم و ریز و کنگان و...بزنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۸:۲۱

‌سلام پس حق شهرستان کنگان که فاصله ای با عسلویه نداره وبوی گاز داره به مردم آسیب میزنه ویه بیمارستان مجهز نداره چی میشه