• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060603086
  • خبرنگار : 50963

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خبرداد

افتتاح ۵ پروژه آبخیزداری در هفته دولت

افتتاح ۵ پروژه آبخیزداری در هفته دولت

ایسنا/بوشهر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از افتتاح ۵ پروژه آبخیزداری با اعتباری افزون بر ۲۱۵ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌های آبخیزداری با حجم مخزن ۳۶۴ هزار مترمکعب در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین گرشاسبی روزسه‌شنبه با اشاره به 2 میلیون و 319 هزار هکتار مساحت منابع طبیعی استان، گفت: از این میزان یک‌ میلیون و 712 هزار هکتار به میزان 74 درصد آن جانمایی و تثبیت شده است.

وی مساحت جنگل و پوشش گیاهی اراضی منابع طبیعی استان بوشهر را 320 هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان جنگل و پوشش گیاهی استان بوشهر 292 هزار هکتار آن طبیعی و 29 هزار هکتار دیگر دست کاشت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از افتتاح طرح‌های آبخیزداری در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: در این هفته 5 طرح آبخیزداری با حجم مخزن 364 هزار مترمکعب در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود.

گرشاسبی حجم تأثیر این طرح‌های آبخیزداری را 4 هزار و 642 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: در اجرا این طرح‌های آبخیزداری 215 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی 9 پروژه جنگل‌کاری و کاشت نهال در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها در سطح 565 هکتار با اعتبار 119.1 میلیارد ریال در هفته دولت اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های کاشت نهال در اسلام آباد دشتی، آبطویل بوشهر و چاه‌خانی دشتستان اجرایی شده است گفت: طرح‌های جنگل‌کاری در 6 منطقه بوشکان دشتستان، دلوار تنگستان و بوشهر عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

گرشاسبی طرح‌های آبخیزداری را شامل سازه بند سنگی و ملاتی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های دشتستان، دیر و دشتی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع در هفته دولت امسال برای افتتاح 5 طرح آبخیزداری و 9 طرح جنگل‌کاری و کاشت نهال 334 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha