• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403060603073
  • منبع : نمایندگی کردستان

پوشش ۱۰۰درصدی برنامه ملی سنجش نوآموزان در کردستان

پوشش ۱۰۰درصدی برنامه ملی سنجش نوآموزان در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۱۰۰ درصدی کودکان معرفی شده در برنامه سنجش توسط مدارس استثنایی استان تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است تا ضمن ارزیابی، خدمات و دستاوردهای آموزش وپرورش استثنایی استان تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به پوشش صددرصدی و اجرای موفقیت آمیز برنامه ملی سنجش با پوشش بیش از ۲۹ هزار نوآموز در استان اظهار کرد: طی دو سال اخیر با اجرای موفقیت آمیز این برنامه و با کسب حد نصاب بالاتر از میانگین کشوری جزو استان‌های برتر در اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بودیم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: ۱۰۰ درصدی کودکان معرفی شده در برنامه سنجش توسط مدارس استثنایی استان تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.محمدی کسب موفقیت و مقام‌های برتر در مسابقات ورزشی و فرهنگی دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور در تابستان ۱۴۰۳ از جمله کسب ۵ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن وعترت،کسب مقام اول در رشته آمادگی جسمانی توسط تیم ورزشی دانش آموزان پسر آسیب دیده شنوایی و کسب مقام دوم کشوری در رشته گلبال توسط دانش آموزان پسر دارای آسیب بینایی را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به توانمندسازی ۴۳۰ نفر از نیروهای شاغل در مدارس استثنایی در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی گفت: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش و پرورش استثنایی استان است.

محمدی عنوان کرد: اجرای نهضت آموزش زبان اشاره نیز برای ۱۵۴ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی مدارس واولیاء دانش آموزان دارای آسیب شنوایی برگزار شد.رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه گفت: همچنین خدمات حمایتی و توانبخشی در جهت نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی به ۱۹۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: با شروع به کار مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی در مناطق کرانی و کلاترزان از ابتدای مهر ماه جاری تعداد این مراکز در استان به ۲۲ مرکز افزایش خواهد یافت.محمدی با اشاره به تملک زمین وکلنگ زنی اولین مدرسه اوتیسم استان در سنندج افزود: اوتیسم درمان قطعی ندارد و ناآگاهی خانواده‌ها و جامعه از این بیماری و عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه موجب شده است تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی شناسایی و درمان نشوند.

وی تدوین تفاهم نامه وبرنامه عمل مشترک با سازمان ها و ادارات کل بهزیستی، فنی وحرفه ای، کانون پرورش فکری، دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر سنندح وتمامی معاونت های اداره کل آموزش وپرورش استان را از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش وپرورش استثنایی استان برشمرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان غنی سازی اوقات فراغت بیش از ۵۰۰ دانش آموز در ۱۸ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت درمدارس استثنایی، ارزیابی هوش ۱۲۷ نفر دانش آموز دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی و ارائه خدمات رایگان سلامت (دهان ودندان) از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به دانش آموزان با نیازهای ویژه ۳ مدرسه در شهر سنندج را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد.

وی در پایان توسعه ۱۰ رشته مهارتی در شاخه کاردانش خاص مدارس استثنایی استان، جذب وتأمین یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده به مدرسه استثنایی توکل از طرف شهرداری سنندج و برگزاری دوره کشوری مهارت آموزی بدو استخدام ۳۶۴ نفر از مربیان امور آموزش معلولین وباز آموزی آموزگاران استثنایی(هفت استان، کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان،آذربایجان غربی وکردستان) به میزبانی سنندج را از دیگر اقدامات حوزه آموزش وپرورش استثنایی استان برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha