• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060603071
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده دامغان خبر داد

افزایش سهم دامغان از تولید ناخالص استان سمنان

افزایش سهم دامغان از تولید ناخالص استان سمنان

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس از افزایش سهم دامغان از تولید ناخالص استان سمنان در سه سال اخیر خبر داد.

علی‌اکبر علیزاده برمی امروز (ششم شهریور ماه) در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان، اظهار کرد: سهم دامغان در تولید ناخالص استان ۱۰ درصد بود که در سه سال دولت سیزدهم به ۱۶ درصد رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین جهش اقتصادی دامغان پس از انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم شکل گرفت، ادامه داد: تمام زیرساخت‌ها برای یک جهش بزرگ صنعتی و اقتصادی در دولت شهید رئیسی محقق شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دامغان تا پیش از این، رویکردی تزیینی به بخش صنعت داشت، گفت: تا پیش از این، سه سال فقط ۵۲ واحد صنعتی فعال در شهرستان وجود داشت که با اقدامات انجام‌شده، امروز بیش از ۸۰ واحد صنعتی فعال داریم. بالغ بر ۱۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ نیز در حال احداث بوده که ۵۰ درصد آنها امسال به نتیجه می‌رسد و بالغ بر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ شغل پایدار برای دامغان فراهم می‌شود.

علیزاده ادامه داد: در سه سال دولت سیزدهم به اندازه چندین سال گذشته، زمین به واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران واگذار شد. همچنین رشد معدن در دولت سیزدهم در دامغان ۱۳ درصد و رشد صنعتی ۳۱ درصد بوده که بزرگترین رشد صنعتی کشور است.

نماینده دامغان بیان کرد: در بحث ورزش و امکانات و زمین ورزشی و زیرساخت‌ها در این حوزه نیز پروژه‌های متعددی به بهره‌برداری رسید. در حوزه آموزش و پرورش و مدارس از سال تحصیلی سال بعد از مدارس مدرن بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به توسعه کشاورزی در این شهرستان، گفت: در بحث کشاورزی و آبخیزداری شاهد یک جهش بسیار مطلوب بودیم که به اندازه ۱۰ سال گذشته کار انجام شده است.

این نماینده مردم اضافه کرد: برای دکتر پزشکیان و دولت چهاردهم آرزوی توفیق داریم و امیدوارم راه شهید رئیسی و همراهان ایشان در راستای حل مشکلات این مردم بی‌نظیر ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha