• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060603049
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح ۱۲۱ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان در هفته دولت

افتتاح ۱۲۱ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان در هفته دولت

ایسنا/سمنان همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ۱۲۱ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان امروز (ششم شهریور ماه) در  شورای اداری و آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان که با حضور استاندار سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمیان، امام جمعه دامغان، دکتر علیزاده، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین قریب بلوک، امام‌ جمعه دیباج و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار کرد: امروز به‌طور همزمان ۱۱۳ طرح عمرانی و هشت پروژه اقتصادی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای افتتاح ۱۱۳ پروژه عمرانی ۱۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: برای هشت پروژه اقتصادی این شهرستان بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او بیان کرد: امروز عملیات اجرایی ۱۶ پروژه عمرانی در این شهرستان با اعتبار ۱۲۷۰ میلیارد ریال آغاز و پروژه‌ها به‌طور رسمی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به رشد اعتبارات این شهرستان، اظهار کرد: اعتبار ابلاغی شهرستان دامغان توسط استان در سال ۱۴۰۳، ۱۹۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان بوده که به نسبت سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این آیین، گفت: دولت چهاردهم کار خود را آغاز کرده است که برای دولت چهاردهم آرزوی موفقیت دارم. در دولت آیت‌الله رئیسی نیز جهش و اتفاق‌های بسیار خوبی در شهرستان دامغان محقق شد.

او افزود: در جوار گلزار شهدای والامقام باید اعلام کنم که با تلاش تمام مدیران، دلسوزان و مسئولان نسبت به استان و شهرستان دامغان هیچ‌گونه قصوری رخ نداده است.

مدیر منطقه دامغان شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز از بهره‌برداری هفت پروژه عمرانی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه با مجموع اعتبار بیش از ۴۶۴ میلیارد ریال در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی صیدآباد این شهرستان خبر داد.

جلال سلیمانی اظهار کرد: امروز در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، این پروژه‌های عمرانی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال افتتاح شد.

 وی بیان کرد: پروژه احداث هفت واحد سوله کارگاهی با اعتبار حدود ۱۳۶ میلیارد ریال و با حجم عملیات ۲۰۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی دامغان به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی این پروژه‌ ۱۴۰۲ آغاز شد و شهریور ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید.

 سلیمانی ادامه داد: اجرای جدول در فاز توسعه و بهسازی نمای ساختمان اداری شهرک صنعتی دامغان، تکمیل زیرساخت ساختمان آتش‌نشانی و اداری‌، تابلوی‌ ورودی، شبکه آب و جدول ورودی در فاز توسعه ناحیه صنعتی صیدآباد از پروژه‌های افتتاحی در پنجمین روز هفته دولت است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های ساماندهی ورودی (طرح میدان) با حجم ۲۳ هزار مترمربع  و شبکه پساب فاضلاب و ایستگاه پمپاژ به طول ۳۰۰۰ متر در شهرک صنعتی دامغان با مجموع اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

او افزود: واحد تولیدی سلمانی صیدآبادی در زمینی به مساحت ۹۴۰۰ مترمربع و زیربنایی به مساحت بیش از ۱۳۰۰ مترمربع با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال در ناحیه صنعتی صیدآباد افتتاح شد. این واحد ظرفیت پسته پاک‌کنی سالانه ۱۰۰۰ تن را دارد و با راه‌اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha