• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403060502713
  • منبع : مطبوعات

تکواندو آرامش می‌خواهد، نه حاشیه

تکواندو آرامش می‌خواهد، نه حاشیه

شاید مطرح شدن درخواست عجیب و غیرمنطقی تحصیل در رشته پزشکی، آن هم بدون کنکور و بلافاصله پس از پایان مبارزه از سوی مبینا نعمت‌زاده را بتوان به کم‌تجربگی و سن و سال کم او ربط داد و از کنار جنجال بزرگی که نعمت‌زاده یک‌تنه به راه انداخت عبور کرد، اما هادی ساعی، پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران و از آن مهم‌تر رئیس فدراسیون تکواندو آنقدر تجربه دارد که بداند هر کلمه و جمله او مستقیماً روی تکواندو تأثیر می‌گذارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از جوان آنلاین، کاروان ورزش ایران، مدال‌آوری در المپیک پاریس را مدیون درخشش دو رشته است؛ تکواندو و کشتی. مرسوم است که پس از پایان هر دوره این رویداد مهم، مدیران ورزش و فدراسیون‌ها، عملکرد نفرات و تیم‌های اعزامی را بررسی و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و بدون فوت وقت در اندیشه آماده‌سازی جهت حضور در دوره بعد بازی‌های المپیک باشند، اما متأسفانه برخی از مدیران نه‌تن‌ها به اصول حرفه‌ای پایبند نیستند، بلکه با اظهارنظرهای نسنجیده، بی‌ربط و بحث‌برانگیز، دستی‌دستی رشته موفق خود را به دل حاشیه می‌کشانند!
تکواندو همان رشته‌ای است که برخلاف انتظارات و پیش‌بینی‌های کارشناسی با چهار نماینده چهار مدال خوشرنگ و تاریخی در دو بخش مردان و زنان کسب کرد. با اینکه بازی‌های المپیک تمام شده، اما تکواندوی ایران همچنان همه را شگفت‌زده می‌کند؛ البته این‌بار در میدان حاشیه‌سازی. شاید مطرح شدن درخواست عجیب و غیرمنطقی تحصیل در رشته پزشکی، آن هم بدون کنکور و بلافاصله پس از پایان مبارزه از سوی مبینا نعمت‌زاده را بتوان به کم‌تجربگی و سن و سال کم او ربط داد و از کنار جنجال بزرگی که نعمت‌زاده یک‌تنه به راه انداخت عبور کرد، اما هادی ساعی، پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران و از آن مهم‌تر رئیس فدراسیون تکواندو آنقدر تجربه دارد که بداند هر کلمه و جمله او مستقیماً روی تکواندو تأثیر می‌گذارد. 
در روزهایی که هنوز درخشش هوگوپوشان ایرانی در پاریس در خاطرمان هست و فیلم مبارزات ملی‌پوشان در فضای مجازی بازدید بالایی داشته است، رئیس فدراسیون دوباره موضوع بازگشت ملی‌پوش فعلی تیم بلغارستان را وسط کشیده است! ساعی در پاسخ به سؤالی در این زمینه مدعی شده مقدمات بازگشت او به ایران فراهم شده و برای این موضوع شخصاً از مسئولان ضمانت گرفته است! انتشار این بخش از مصاحبه تصویری ساعی کافی بود تا دوباره هزار و یک اظهارنظر ریز و درشت در رسانه‌های داخلی، خارجی و فضای مجازی در خصوص ورزشکاری که حداقل فعلاً خیال بازگشت به ایران را ندارد، مطرح شود. 
آیا واقعاً دغدغه این روزهای تکواندوی ایران آمدن یا نیامدن کیمیا علیزاده به وطن است؟ آیا این رشته مدال‌آور هیچ مشکل و چالش دیگری جز این موضوع ندارد؟ عملکرد خوب ملی‌پوشان المپیکی و کادرفنی تیم‌های‌ملی را نمی‌توان کتمان کرد، ولی صحبت‌های جنجالی و نسنجیده همه تلاش ورزشکاران، مربیان و مدیریت را به حاشیه رانده است. درست است که این سؤال از سوی مجری مطرح شده، اما هادی ساعی می‌توانست با پاسخی منطقی و حساب شده هم سؤال را بی‌جواب نگذارد و هم آب به آسیاب رسانه‌های فرصت‌طلب نریزد. شاید اگر ساعی قبل از پاسخ دادن به این سؤال قدری تأمل می‌کرد، علیزاده هم که این روزها حرفی از پشیمانی و بازگشت نزده و نمی‌زند، ادعای رئیس فدراسیون را دروغ محض نمی‌خواند. 
هنوز واکنش‌ها به درخواست تحصیل مبینا نعمت‌زاده تمام نشده، اظهارنظر در این زمینه ادامه دارد و احتمالاً همه منتظرند ببینند قانون در خصوص این مدال‌آور اجرا خواهد شد یا نه. در سوی دیگر رئیس فدراسیون حرف از گرفتن ضمانت برای بازگشت ملی‌پوش بلغارستان می‌زند، آن هم درحالی‌که فرد مورد نظر هیچ تمایلی به بازگشت نشان نداده است.‌ای کاش مشخص شود قهرمان المپیک و رئیس فعلی فدراسیون تکواندو از چه شخص یا نهادی برای ورزشکاری که حداقل فعلاً قصد بازگشت ندارد، ضمانت گرفته است. 
درخشش ملی‌پوشان ما در پاریس نشان داد در صورت برنامه‌ریزی صحیح، سرمایه‌گذاری لازم و اعتماد به جوانان، تکواندوکاران ما توانایی افتخارآفرینی در بزرگ‌ترین رویدادها را دارند. سرزمین ما پر از استعدادهای نابی است که منتظر یک جرقه و یک حمایت برای درخشش هستند. بهتر است فدراسیون با پرهیز از هرگونه جنجال خودساخته، تمام توان و تمرکزش را برای رسیدگی به پتانسیل‌های موجود داخل ایران بگذارد و به فکر برنامه‌ریزی برای رویدادهای آتی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۱۷:۵۴

یک برنز آورد ارث باباش از ما طلب کار شد . نخواستیم. حالا با این برنز چه خدمتی به این مردم شد کدوم مشکلشون حل شد . کلی از بیت المال برای شما هزینه شد سوم هم شدی نه اول دوم خودت کیف کردی و پز برنزت دادی حالا چی به ما رسید بجز هزینه های میلیاردی شما.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۰:۰۴

شما برو طلا بگیر بیار ... اون داره زندگیشو می کنه و افتخارآفرینه هم برای خودش هم کشورش هم خانوادش ... چه ربطی داره ؟! تو هم اگه ورزشکار حرفه ای بودی همبن راهو میرفتی که اون رفته و همین توقعات هم داشتی برای جایزه و مدال و ....

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۱:۲۳

آنچه به مبینا تعلق بگیرد نتیجه همت و سعی و تلاش خودش است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۷:۴۱

والا

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۶:۲۸

این نفر سوم دنیا هست شما نفر سوم خانه تان هم نیستید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۱

همه جای دنیا به ورزشکاران احترام می‌گذارند ،ما تخریب میکنیم،اگر از نزدیک زحمات ورزشکاران و خانواده هایشان را ببینید تجدید نظر خواهید کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۱۹:۴۲

من هم با تکواندو موافق هستم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۲:۲۴

درخواست خانم نعمت‌زاده را اجابت کنید. هادی ساعی با پشتیبانی از بانوان ایرانی، باری که ناجوانمردانه بر آن‌ها تحمیل شده بود را سبک کرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۰:۴۸

احسنت موافقم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۸:۵۹

دمت گرم خانم نعمت زاده ایشان درخواست کردند چرا مسئولین قبول کردند مدال برنز شما مایه افتخار ماست اجازه ندهیم ستاره های ما را تضعیف کنند این حاشیه ها قدری هم برمی گرده به این مساله که هادی ساعی بزرگ را تضعیف کنند اما او دیگر تضعیف نمی شود چون بهترینه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۰۹:۳۳

واقعا از پرکاہ کوہ می سازید... آقای ساعی گفتند کیمیا اگر قصد برگشت به کشور داره... تاکید می‌کنم. گفت اگر... من می تونم ضمانت کنم... اینم ازسر دلسوزی نسبت به کیمیا.. وگرنه نه مشکل کشور کیمیا هست وبود نبود ایشان تاثیری در مشکلات ندارد..

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۳۱

کیمیا علیزاده اگر راست میگه هدایایی که بابت برنز از بلغارستان گرفته رو اعلام کنه تا ما بفهمیم چه ظلمی به این آدم کردیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۱:۲۵

بحث خاله زنکی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۰

خوشم نمیاد از ازش😕

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۰

تکواندو بااین کادر ومدال آوران ,بود ونبودش یکسان هست . ورزشکاران ومسئولینی که بیشتر از لیاقت شان حاشیه دارند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۸:۱۱

من فقط میگم اگرم خواستن اجازه بدن مبینا خانم بدون کنکور پزشکی بخونه، حداقل یک ظرفیت اضافه کنن تا حق درس خوانان پایمال نشه نگرانم نباشید. قرار نیست پزشک بی سوادی از آب دربیاد که مریضا زیر دستش بمیرن. آموزش پزشکی بعد از قبولی در دانشگاه شروع میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۰:۵۳

از مبینا شروع کنم بزارید بخونه پزشکی ما که بخیل نیستیم اتفاقا چون حاشیه دار شده دکتر خوبی از آب در میاد چون می‌دونه همه ایران چشمشون به آن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۱:۱۳

احسنت نظرتون درست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۷:۳۰

خیلی ها هم توی المپیک طلا گرفتن نباید برای ورزشکاران تبعیض قایل شد .. درخواست بچه گانه پزشکی بدون کنکور یعنی فاجعه برای پزشکی .. برای ورزشکار خوب هست ولی برای نظام پزشکی مسخره است .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۰۲:۰۴

دقیقا اگه قرارباشه به نعمت زاده پزشکی بدن باید به کل مدال آوران این امکان رو بدن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۸:۴۴

همه میدونن که درس خوندن در پزشکی نمیتونه همزمان با دنبال کردن یک ورزش به صورت حرفه ایی باشه مگه اینکه داخل دانشگاه هم بخوان از رانت استفاده کنن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۱:۲۱

اگر آقای ساعی تجربه و درایت داشت بدون هماهنگی با کیمیا بازگشتش به ایران را مطرح نمیکرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۸

پزشکایی که با پارتی سهمیه پزشک میشن جان مریض رو به خطر می ندازن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۳۱

بهترین اظهار نظر رو از نظر فنی و علمی و اداری با توجه به دانش و آگاهی اداری هادی ساعی در طول عمر کاری خودش داشت. خانم نعمت زاده هم با فهم و درایت و بینش درست از خواسته به حق خودش گفت و دفاع کرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۲۳

اینکه ورزشکاران عزیزمون مدال میارن و در سطح جهان پرچم کشور عزیزمون ایران بالا میره خیلی هم خوبه و باید تشکر فراوان کرد و پاداش‌های خوبی هم در نظر بگیرن .یکبار از ایشون تست کنکور بگیرن اگر امتیازش نزدیک به پزشکی قبولش کنن گناه داره

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۰۰:۳۷

خانم کیمیا علیزاده که روزی در ایران بود برنز المپیک رو گرفت بهش ماشین دادن خونه دادن یه سکه ی طلا دادن الان هم حق این شیر دختر ایرانی مبینا نعمت زاده بیشتر ازدانشگاه