• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060502636
  • خبرنگار : 50042

در راستای دومین کنگره ملی هشت‌هزار شهید گیلان؛

ویژه‌برنامه «جلوه‌های عاشقی» در ۸ شهرستان گیلان اجرا می‌شود

ویژه‌برنامه «جلوه‌های عاشقی» در ۸ شهرستان گیلان اجرا می‌شود

ایسنا/گیلان معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: در راستای دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان برنامه جلوه‌های عاشقی از ۹ شهریورماه جاری آغاز می‌شود و تا ۲۲ آبان‌ماه به ترتیب در شهرستان‌های آستارا، صومعه سرا، بندرانزلی، تالش، رودبار، رودسر، آستانه اشرفیه و لاهیجان اجرا می‌شود و در شهرستان‌های رشت و لنگرود هم در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

سرهنگ احمدرضا منشوری امروز، پنجم شهریورماه در نشست رسانه‌ای ویژه برنامه «جلوه‌های عاشقی» که در راستای دومین کنگره ملی شهدای گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهدا چراغ راهنما برای دنیا و آخرت هستند و در مسیر شهدا بودن قدم برداشتن به سمت ظهور است، ظهور زمانی اتفاق می‌افتد که آحاد جامعه به تکلیف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه پرواز از بهشت گیلان به سوی خوزستان و حضور در جبهه‌ها، ایمان بسیار قوی و الهی می‌خواهد، افزود: در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت‌هزار شهید استان گیلان و در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت ویژه برنامه فرهنگی بزرگ «جلوه‌های عاشقی» در سطح استان برگزار می‌شود.

سرهنگ منشوری با اشاره به ویژگی‌های برنامه «جلوه عاشقی» گفت: در راستای دومین کنگره ملی هشت‌هزار شهید گیلان برنامه جلوه‌های عاشقی با محوریت شهرستان‌ها و استفاده از ظرفیت‌سازی و ظرفیت شناسی در دستورکار قرار گرفته و در هشت شهرستان در سالجاری و در ۲ شهرستان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ادامه داد: ویژه برنامه جلوه‌های عاشقی از ۹ شهریورماه جاری آغاز می‌شود و تا ۲۲ آبان‌ماه به ترتیب در شهرستان‌های آستارا، صومعه سرا، بندرانزلی، تالش، رودبار، رودسر، آستانه اشرفیه و لاهیجان برگزار می‌شود و در شهرستان‌های رشت و لنگرود هم در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: انتخاب بهترین مکان برگزاری در شهرستان‌ها، بهترین سناریو، تیم اجرایی مناسب و هنروران حاذق و همچنین طراح لباس‌ تیم اجرا از جمله ملاک‌های مهم در اجرای ویژه برنامه جلوه‌های عاشقی است.

سرهنگ منشوری تصریح کرد: ویژه برنامه جلوه عاشقی یک برنامه ریشه‌دار است که به حوادث و اتفاقات قبل و بعد از انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم می‌پردازد و به دنبال ایجاد پیوند بین مخاطب و سیر تکاملی تاریخی حوادث است. این برنامه بیدار کننده، منقلب‌کننده و آگاه کننده است تا مخاطبان را با ابعاد تاریخی وقایع بیشتر آشنا کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه شهدا نقطه وحدت همه سلایق و گروه‌ها هستند و در استان همگرایی و وحدت رویه خوبی پیرامون برگزاری با شکوه دومین کنگره ملی شهدا وجود دارد، بیان کرد: جلوه عاشقی سیر تکاملی از نمایشگاه، اجرای رزمایش و نمایش است.

وی یکی از اهداف برنامه جلوه عاشقی را تبیین عملی جهاد تبیین با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای نوجوانان و جوانان دانست و گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی و انقلابی و همچنین بهره مندی از هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی از دیگر شاخصه‌های ویژه برنامه جلوه‌های عاشقی است.

سرهنگ منشوری در خصوص مقدمه سازی و جریان سازی استانی در اجرای دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان نیز بیان کرد: ایجاد فضای مفرح و با نشاط در قالب نمایش، رزمایش و انفجار و همچنین برپایی نمایشگاه عملیات فرهنگی با توجه به وجود قهرمانان هر شهرستان از اهداف این برنامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha