• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060502427
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری استان:

زندان مرکزی کرمانشاه باید سریعتر به خارج از شهر انتقال یابد

زندان مرکزی کرمانشاه باید سریعتر به خارج از شهر انتقال یابد

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از پیگیری برای تسریع در انتقال زندان مرکزی کرمانشاه(دیزل آباد) به خارج از شهر خبر داد.

شهرام کرمی، امروز( پنجم شهریور) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های کرمانشاه، با اشاره به واقع شدن زندان مرکزی کرمانشاه در داخل شهر، اظهار کرد: باید انتقال زندان مرکزی کرمانشاه به  خارج از شهر سرعت بیشتری پیدا کند که در این زمینه پیگیری‌هایی خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه انتقال این زندان به خارج از شهر اثرات بهتری را برای خود زندانیان و شهروندان به همراه خواهد داشت، افزود: واقع شدن این زندان در داخل شهر از نظر ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی را بوجود آورده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تاکید براینکه مدیرکل جدید زندان‌های استان باید انتقال این زندان به خارج از شهر را جزو اولویت‌های خود قرار دهد، گفت: در سفر قریب الوقوع رئیس قوه قضائیه به استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: زندان جدید می‌تواند فضای بزرگتری برای مهارت آموزی و اشتغال زندانیان داشته باشد. 

کرمی در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه طبق سند تحول قضایی برای تمام دستگاه‌های ذیرمجموعه خود برنامه دارد، گفت: خوشبختانه در چندسال اخیر روند اجرای این سند سرعت گرفته و در حال حاضر دادرسی الکترونیک در زندان‌ها، استفاده از پابند الکترونیک، اشتغال زندانیان و ... اجرایی می‌شود. 

وی در بخش دیگر سخنانش زندانبانی را یکی از سخت‌ترین و خطیرترین امور در حکومت‌ها  دانست و افزود: یک زندانبان در عین اینکه باید نگهبان اشخاصی باشد که تحمل حبس می‌کنند، باید به مثابه یک مشاور، برادر و مربی برای هرکدام از زندانیان باشد که جمع این دو باهم کاری سخت و هنرمندانه است. 

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: کسی که خطا می‌کند و متحمل حبس می‌شود، زمانی که وارد زندان می‌شود باید با دید و نگرش جدیدی به اجتماع برگردد. 

وی در پایان با تقدیر از چهارسال خدمات حمیدرضا پوریانی در کرمانشاه، گفت: آقای محمدی مدیرکل جدید زندان‌های کرمانشاه، مدیری بومی با کارنامه درخشان در استان‌های دیگر است که سابقه مدیریت متعددی دارد و امید داریم در کرمانشاه نیز مثمر ثمر واقع شود. 

در این مراسم مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمانشاه معرفی و از خدمات حمیدرضا پوریانی مدیرکل پیشین قدردانی شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha