• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403060502324
  • خبرنگار : 50444

مدیرعامل شرکت گاز استان:

پتروشیمی ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت گاز خراسان شمالی بدهی دارد

پتروشیمی ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت گاز خراسان شمالی بدهی دارد
تزئینی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی به شرکت گاز خراسان شمالی خبر داد.

سید محمود هاشمی امروز (پنجم شهریور ماه) در نشستی خبری، اظهار کرد: شرکت گاز استان در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات دارد که پتروشیمی با ۱۳۰۰ میلیارد تومان، بزرگترین بدهکار آن محسوب می‌شود. البته آن‌ها اعلام می‌کنند حساب‌شان پول دارد، اما به‌دلیل بسته شدن حساب‌های‌شان امکان پرداخت ندارند.

وی ادامه داد: سازمان مالیاتی برداشت‌ها از حساب آن‌ها را انجام می‌دهد. با این وجود، یکی از چک‌های آن‌ها به مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان با یک ماه تاخیر وصول شد. یک فقره بدهی دیگر آن‌ها به مبلغ ۴۸۰‌ میلیارد تومان هنوز وصول نشده و موعد آن گذشته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی، میزان برداشت از حساب‌ها را کاهش داده است، گفت: تمام این مبالغ و مطالبات شرکت گاز به خزانه واریز و سپس برای موارد مختلف به شرکت ملی و استان‌ها تخصیص داده می‌شود. بنابراین برای پیشبرد اهداف و انجام پروژه‌های‌مان نیازمند وصول مطالبات هستیم. 

وی اظهار کرد: تمام پرداختی‌هایی که توسط این مجموعه تاکنون انجام شده، مربوط به مصرف گاز سال گذشته بوده و از بدهی‌های امسال هنوز چیزی پرداخت نشده است.

هاشمی از همکاری مردم در پرداخت به‌موقع قبوض گاز قدردانی کرد و گفت: مردم و مشترکان بخش خانگی و حتی اداری استان، همکاری خوبی با شرکت گاز در پرداخت قبوض خود دارند و عمده مطالبات ما مربوط به واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه، از کلنگ‌زنی و افتتاح ۹۱ پروژه این مجموعه به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت امسال در مجموع ۹۱ پروژه گازرسانی، ساختمانی، بازسازی و مقاوم‌سازی با هزینه اجرایی ۳۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال پروژه‌های قابل افتتاح ما در هفته دولت شامل ۷۳ پروژه با ۹۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ شده و پروژه‌های کلنگ‌زنی ما نیز شامل ۱۸ پروژه با ۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، بخش عمده اعتبارات در نظر گرفته‌شده مربوط به کلنگ‌زنی خطوط تقویتی شبکه گازرسانی استان است که شامل دو پروژه در شهرستان بجنورد و یک پروژه در شهرستان‌های سملقان و جاجرم می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای ۲۶ کیلومتر شبکه، نصب و راه‌اندازی چهار ایستگاه TBS و افزایش ظرفیت یک ایستگاه CGS از جمله این پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت برای تقویت شبکه گازرسانی سه شهرستان است و حدود ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha