• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060502240
  • خبرنگار : 50037

مهار بوی نامطبوع تا حد قابل قبولی از بهار

مهار بوی نامطبوع تا حد قابل قبولی از بهار

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار گفت: بوی نامطبوع تا حد قابل قبولی از این شهرستان مهار شده، هر روز تلاش داریم که این بوی نامطبوع شهروندان را آزار ندهد و موجب نارضایتی آنها نشود.

مجتبی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از مواردی که شهروندان بهار از آن رنج می‌بردند بوی نامطبوع منتشره در شهر بهار بود که از ابتدای سال گذشته در این رابطه ورود پیدا کردیم و تیم‌های واکنش سریع را تشکیل دادیم و برای جلوگیری از تولید مواردی که می‌تواند بوی نامطبوع ایجاد کند به واحدها و منشاء کانون‌های بوی نامطبوع  اخطار دادیم.

وی با بیان اینکه به واحدهایی که بوی نامطبوع تولید می‌کردند به‌ویژه به کشتارگاه‌های دام توصیه کردیم که نصب دیگ‌های پخت ضایعات را در دستور کار خود داشته باشند چرا که این امر برای آنان ضروری بود، تصریح کرد: برای جلوگیری و مهار بوی نامطبوع از سال گذشته تشکیل تیم بازرسی و واکنش سریع را در دستور کار قرار دادیم که  به محض اینکه شهروندان در سطح شهر بوی نامطبوع  را احساس کرده و گزارش می‌دهند تیم واکنش سریع  ورود و منشا بوی نامطبوع را شناسایی کند.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه علاوه بر آن اعلام دستورالعمل زمانبندی شده به کانون‌های انتشار بوی نامطبوع را داشتیم که باید این کانون‌های انتشار بو دستگاه‌های پایش آنلاین خود را نصب کنند، گفت: دستگاه پایش آنلاین این گونه است که محیط زیست به‌صورت آنلاین  دارای رصد بوده و در زمانی که بوی نامطبوع انتشار داده می‌شود بلافاصله نسبت به رفع آن می‌تواند اقدام کند.

وی تعیین محل استقرار دپوی کود مرغی را از دیگر اقدامات انجام شده برای مهار بوی نامطبوع این شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرستان بهار قطب کشاورزی بوده و لازم است که یک محل برای دپوی کود مرغی داشته باشد که در همین رابطه ما این محل را تعیین کردیم تا کشاورزان کود مرغی خود را در آن محل استقرار دهند.

فیض‌اللهی با بیان اینکه نظارت بر ساخت و استقرار لاگون‌های پساب شرکت‌ها دیگر اقدامی بوده که در رابطه با مهار بوی نامطبوع این شهر انجام شده، ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان بهار تعداد صنایع تبدیلی به لحاظ کشاورزی بسیار است، وجود لاگون‌های ذخیره پساب برای این شرکت‌ها و کارخانجات ضروری بوده و باید مورد نظارت قرار بگیرند که حداقل مشکلات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر همه این اقدامات انجام شده، تشکیل جلسات متعدد کارگروه آلودگی در شهرستان نیز به صورت مستمر این کارگروه برگزار شده و در حال برگزاری است، بیان کرد: خوشبختانه بوی نامطبوع تا حد قابل قبولی از این شهرستان مهار شده، هر روز تلاش داریم که این بوی نامطبوع شهروندان را آزار ندهد و موجب نارضایتی آنها نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha