• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403060502191
  • خبرنگار : 71460

لیگ الماس- لهستان

شکستن رکورد جهان برای دهمین بار و طلای دونده‌ای که پدرش را محکوم کرده بود

شکستن رکورد جهان برای دهمین بار و طلای دونده‌ای که پدرش را محکوم کرده بود

در رقابت‌های لیگ الماس در لهستان دو اتفاق مهم همراه با رکوردشکنی رخ داد.

به گزارش ایسنا، در رقابت‌های لیگ الماس در لهستان، آرماند دوپلانتیس، قهرمان دو دوره اخیر المپیک در رشته پرش ارتفاع، بار دیگر مهارتش را در این رشته به رخ کشید و با پرشی به ارتفاع ۶.۲۶ متر رکورد خود را یک سانتیمتر بهبود بخشید و برای دهمین بار رکورد جهان را شکست.

دستاورد جدید این دونده ۲۴ ساله سوئدی یک سانتیمتر بهتر از رکورد قبلی‌اش بود که در المپیک پاریس ثبت شد. در واقع دوپلانتیس برای دهمین بار در دوران حرفه‌ای خود و سومین بار در این سال رکورد جهان را شکست.

به گزارش سایت rbc، دوپلانتیس سوئدی در پاریس  با ثبت رکورد ۶.۲۵ متر ضمن کسب قهرمانی و مدال طلا، عنوان بالاترین مرد المپیک ۲۰۲۴ را هم به دست آورد و رکورد بازی‌های المپیک و جهان را هم شکست. 

پرنده سوئدی تاکنون دو بار قهرمان المپیک، دو بار قهرمان جهان و سه بار قهرمان اروپا شده است. او برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ رکورددار جهان شد و رکورد سرگئی بوبکا را شکست و از آن زمان ۱۰ بار توانسته است رکوردش را بهتر کند. 

رکوردشکنی بعد از ۲۸ سال

شکستن رکورد جهان برای دهمین بار و طلای دونده‌ای که پدرش را محکوم کرده بود

از دیگر اتفاقات مهم در این رقابت‌ها طلای اینگبریگتسن نروژی بود. این دونده که پدرش را به آزار فیزیکی متهم کرده بود، رکورد جهان را بعد از ۲۸ سال در دوی ۳ هزار متر شکست و به مدال طلا دست یافت. 

یاکوب اینگبریگتسن، قهرمان دو دوره المپیک، حالا رکورد جدیدی در ماده ۳۰۰۰ متر در لیگ الماس در لهستان به نام خود ثبت کرد. این دونده نروژی با زمان هفت دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۵۵ صدم ثانیه، رکورد ثبت‌شده سال ۱۹۹۶ توسط دانیل کومن کنیایی (۷:۲۰.۶۷) را با سه ثانیه اختلاف شکست. اینگبریگتسن در المپیک توکیو در ۱۵۰۰ متر قهرمان شد و در بازی‌های المپیک پاریس در ۵۰۰۰ متر طلا گرفت. او همچنین دو بار قهرمان جهان در ماده ۵۰۰۰ متر شده است.

یاکوب به همراه دو برادرش اکتبر گذشته پدر و مربی سابق خود، گِرت اینگبریگتسن، را به «پرخاشگری و آزار فیزیکی» متهم کرد. بر همین اساس فدراسیون دوومیدانی نروژ به پدر اینگبریگتسن اجازه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و المپیک را نداد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha