• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060502182
  • خبرنگار : 50375

‍ رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان بابل:

پشت صحنه حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها چه می‌گذرد

پشت صحنه حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها چه می‌گذرد

ایسنا/مازندران ‍ رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان بابل گفت: یکی از عمده مشکلات صنف خواربار لبنیات که به نسبت دیگر اتحادیه‌ها، برجسته است، مساله افزایش قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها است که جا دارد این سوال مطرح شود که آیا در پشت صحنه حمایت‌ها برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها، بقای کسب‌وکارهای کوچک نیز دیده شده است؟

سیدمرتضی اوصیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایجاد تسهیلات خاص بانک‌ها با بهره پایین و بازپرداخت بلندمدت برای این فروشگاه‌ها موجبات زمینه‌سازی برای تخفیف‌هایی تا ۵۰ درصد برای این فروشگاه‌ها شده و در نهایت زمینه‌ساز ایجاد نظام سرمایه‌داری را در کشور ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: این در حالی است که بسیاری از فروشگاه‌های کوچک برای دریافت وام باید سپرده داشته و خیلی از آنان حتی توان دریافت وام ۱۸ درصدی در بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هم ندارند و سوال اینجاست آیا این انصاف است و اجحاف در حق کسب‌وکارهای کوچک نیست؟

پشت صحنه حمایت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها چه می‌گذرد

رییس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان بابل در ادامه خاطرنشان کرد: در تمام مشکلات کشور مثل سیل، زلزله و کرونا شاهد حضور بازاری‌ها در صف اول کارهای خیرخواهانه هستیم، اما از طرفی مالیات‌های کمرشکن، عوارض بی‌رویه و بدون کارشناسی، هزینه‌های هنگفت برق، گاز، آب و در بسیاری از واحدهای صنفی هزینه‌های بالای اجاره مغازه، کارگر و.. برای واحدهای کسبه خواربار و لبنیات، امرار معاش آنان را کمرشکن کرده است.

وی افزود: متاسفانه در تصمیمات کلان کشور، تناسب درآمد اتحادیه‌ها در شهرهای مختلف دیده نشده و اتحادیه‌ها در بسیاری از شهرهای کوچک با مشکلات درآمدی مواجه هستند.

سیدمرتضی اوصیا با ابراز تأسف درخصوص دریافت هزینه بازدیدهای میدانی اداره استاندارد، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات صنف خواربار و لبنیات نیز حضور نمایندگانی از اداره استاندارد است که برای بازدید از ترازوها که در راستای شرح وظایف آن‌ها بوده، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بابت هر ترازو دریافت می‌کنند؛ سوال اینجاست با چه قانونی حق دریافت مبلغی بابت بازدید دارند؟ در این رابطه نامه‌ای به دادستانی شهرستان در تاریخ ۲۴ تیر ۱۴۰۳ برای بررسی موضوع ارسال کردیم که تا این لحظه هنوز پاسخی دریافت نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha