• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060401825
  • خبرنگار : 30147

استاد حوزه:

پیاده‌روی اربعین پلی به سوی تمدن بزرگ اسلامی است

پیاده‌روی اربعین پلی به سوی تمدن بزرگ اسلامی است

ایسنا/خراسان رضوی یکی از اساتید حوزه با بیان اینکه در مراسم اربعین حسینی که از سرتاسر عالم در آن حضور دارند همه با هم احساس برادری دارند، گفت: پیاده‌روی اربعین پلی است به سوی آن تمدن بزرگ اسلامی که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به عنوان چشم‌انداز ترسیم کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا رضایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برای فراهم شدن زمینه ظهور، امام حسین باید جهانی شود، افزود: یکی از این راه‌ها برگزاری همین مراسم‌ باشکوه و میلیونی اربعین است که با حضور مردم کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دنیا باید امام حسین(ع) را بشناسد، تصریح کرد: جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی از جمله بنیانگداران پیاده‌روی اربعین هستند که مسافت مدینه تا کربلا را طی کردند و در روز اربعین کنار قبر امام حسین(ع) حضور یافتند.

این استاد حوزه با اعلام اینکه جابربن عبدالله انصاری شخصیتی از صحابه پیامبر و در اکثر جنگ‌ها کنار ایشان حضور داشته و در کنار امیرالمؤمنین در جنگ صفین و خوارج شمشیر زده است، اظهار کرد: جابربن عبدالله انصاری دوستدار اهل‌ بیت به خصوص انس و دوستی ویژه‌ای با امام حسین(ع) داشت.

وی ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین همه انیس و خدمتگزار یکدیگر قرار می‌گیرند به طوری که هر کسی را می‌بینیم احساس نمی‌کنیم حتی مذهب و دینش با ما متفاوت است.

رضایی با بیان اینکه در این مراسم همه با هم احساس برادری دارند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین پلی است به سوی آن تمدن بزرگ اسلامی که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به عنوان چشم‌انداز ترسیم کردند.

وی با تأکید بر اینکه مسیر و هدف روشن است، اظهار کرد: راهپیمایی باشکوه و عظیم اربعین فرصت همدلی و وصل شدن همه دل‌ها به یکدیگر در سراسر عالم به ویژه مسلمانان است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام حسین درس شهامت، شهادت و آزادگی به بشر آموخت، گفت: گرچه بسیاری از راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا بازماندند اما در امتداد آن، بازماندگان از این راهپیمایی در شهرهای مختلف، دلدادگی خودشان را با راهپیمایی در مسیرهای مختلف نشان دادند.

وی با بیان اینکه در اربعین می‌توان بخشی از این جبهه بین‌المللی مقاومت را دید، گفت: این نمایش و رزمایش اربعین همان جبهه بین‌المللی مقاومت است که به نام همین مکتب انتظار شکل می‌گیرد.

رضایی با اعلام اینکه در اربعین می‌توان بخشی از این جبهه بین‌المللی مقاومت را دید، گفت: این نمایش و رزمایش اربعین همان جبهه بین‌المللی مقاومت است که به نام همین مکتب انتظار شکل می‌گیرد.

وی در ادامه اربعین حسینی را یکی از روزهای  مهم و بزرگ تاریخ اسلام و تشیع دانست و افزود: زیارت امام حسین در روز اربعین از اعمال پرفضیلت محسوب می‌شود.

این استاد حوزه گفت: اربعین در واقع به جریان انداختن رودخانه زیارت است و همین باعث شده امسال میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به عشق امام حسین به کربلا بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha