• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403060401815
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

امنیت در راس تمام کارهاست

امنیت در راس تمام کارهاست

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امنیت در راس تمامی کارها قرار دارد و اگر امنیت نباشد اقتصاد و هیچ چیز دیگر وجود ندارد، گفت: دانشگاه محل اصلی توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

محمد کرمی امروز در دیدار با فرمانده لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت ایام به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش، بیان کرد: امام حسین (ع) رمز و راز بندگی را به همگان آموخت، انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا بوده و ما باید راه دلدادگی به خداوند متعال، حفظ و توسعه اسلام و اجرای عدالت الهی که راه امام حسین(ع) است را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با تمام وجود برای احیا و زنده نگه‌داشتن دین رسول الله به میدان آمد و همه زندگی‌اش را در راه اسلام و خدا فدا کردند، افزود: امام حسین(ع) از هیچ قدرتی نهراسید، چون به خدا وصل بود و کسی که به خدا متصل بوده یعنی همه عالم را دارد و عالم در ید و قدرت الهی است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی امت اسلامی مساله فلسطین و غزه است، کودکان زیادی مظلومانه به شهادت رسیدند و فجایع انسانی را توسط رژیم صهیونیستی شاهد هستیم، اتفاقی دردناک که برای بسیاری از کشورها اهمیت ندارد.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت برای دفاع از مظلومان پای کار است و پاسخی محکم به آنان می دهد.

کرمی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی و آینده کشور و اسلام هستند، گفت: جوانان و نوجوانان سرشار از خلاقیت و نوآوری‌اند و باید از این خلاقیت و نوآوری برای تحول در جامعه و هر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های الهی ضرورت دارد، تاکید کرد: قرآن به عنوان کلام الهی سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است که باید با فراگیری دانش از این علوم نهفته در این کتاب مقدس استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید در کنار هر یک از صنایع فرآوری معادن یک شهرک صنعتی شکل بگیرد تا علاوه بر برطرف کردن نیاز این صنعت، تولید افزایش پیدا کند، افزود: دانشگاه به عنوان مرکز تولید علم باید به یاری دستگاه‌های اجرایی و طرح‌های عمرانی بیاید به گونه‌ای که تمام مراکز تولیدی با دانشگاه در ارتباط باشند.

وی با تاکید بر اینکه حل مسائل باید در دانشگاه انجام شود، ادامه داد: اساتید بعد از ساعت حضور در دانشگاه باید در آزمایشگاه و صنایع حضور داشته باشند و با فناوری‌ها و تجهیزات روز نیز آشنا شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فناوری به سرعت در حال رشد است، بنابراین باید نیروهای متخصص در استان با همان سرعت آموزش‌های خود را بروز رسانی کنند، امسال ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فرا گرفتند که از این میزان تعداد قابل توجهی وارد بازار کار شده‌اند.

وی به خوش استعدادی و توانمندی دانش آموزان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برخی از دانش آموزان استان به دلیل توانایی که دارند از همین دوران مدرسه جذب شرکت‌های دانش بنیان شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ظرفیت‌های بی نظیر موجود در حوزه‌های اقتصاد دریا، صنعت، کشاورزی و معدن در استان فرصت خوبی برای تولید ثروت و رشد درآمد به شمار می‌رود، با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصاد دریا محور می‌توان موجب افزایش سطح درآمدی و ایجاد اشتغال مردم این استان شد. 

وی گفت: کارها باید الهی باشد و اجر و مزد را از خداوند متعال بخواهیم اینکه دیده نشویم و یا مسئولی از خدماتمان تشکر نکرد، نگران نباشیم و بصورت خالصانه و برای رضای خداوند کار باید انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۲:۰۳

تمام کشورهایی که امنیت دارند فهمیدند که آموزش و پرورش در رأس تمام کارهاست، هر چه قدر برای این آموزش و پرورش و معلمان هزینه کنید، امنیت و بهداشت و اقتصاد و..به خودی خود تضمین ا