• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060401793
  • خبرنگار : 50649

شور دلدادگان اربعین در تمام نقاط فارس

شور دلدادگان اربعین در تمام نقاط فارس

ایسنا/فارس همزمان با سراسر کشور مراسم پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین همراه با تکریم شهدای غزه در تمام نقاط شهری و روستایی استان فارس برگزار شد.

این مراسم امروز، ۴ شهریورماه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در بیش از ۱۰۰ نقطه استان فارس با حضور گسترده دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

دبیر ستاد اربعین فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: مراسم پیاده‌روی دلدادگان اربعین با حضور گسترده گروه‌های مردمی، همراه با برپایی موکب‌های خدمت‌رسان در حال برگزاری است که در آن سعی شده است فضایی شبیه پیاده‌روی اربعین ایجاد شود.

سیدمجتبی علوی اردکانی اظهار کرد: در شهر مقدس شیراز این مراسم از ساعت ۹:۳۰ صبح با تجمع عموم مردم در میدان امام حسین(ع) آغاز شد و راهپیمایان پس از عبور از بلوار زند، میدان شهدا(شهرداری)، چهار راه پیروزی و خیابان ۹ دی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تجمع کردند.

وی بیان کرد: این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین، عزاداری و سخنرانی با خواندن نماز جماعت ظهر اربعین در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به پایان خواهد رسید.

علوی اردکانی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط فرمانداران مراسم پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین در همه شهرستان‌ها و نقاط استان برگزار خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین هم گفت: در استان فارس طی سالیان اخیر آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین با حضور دلدادگان آن حضرت و هر سال پرشور تر از سال قبل توسط مشتاقان حضرت برگزار می‌شود.

محمد فرخ‌زاده با اشاره به اهمیت برگزاری آیین جاماندگان اربعین اظهار کرد: برخی از افراد به دلایلی توفیق شرکت در آیین پیاده میلیونی اربعین را از دست می‌دهند و این برنامه خود جوش مردمی فرصتی برای آن‌ها مهیا می‌کند تا در صف به‌هم پیوسته عاشقان حضرت قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با بیان اینکه در همه شهرستان‌های فارس روسای ستاد اربعین تعیین شده و هماهنگی‌های لازم انجام شد، گفت: آیین جاماندگان اربعین در اماکنی نظیر بقاع متبرکه، گلزار شهدا، مساجد و سایر مکان‌های تعیین شده با همت هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم ارادتمند به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha