• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403060401757
  • خبرنگار : 71299

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

۷۵۰ هنرمند در موکب فرهنگی و هنری «شین» برای زائران اربعین برنامه اجرا کردند

۷۵۰ هنرمند در موکب فرهنگی و هنری «شین» برای زائران اربعین برنامه اجرا کردند

ایسنا/ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بیش از ۷۰۰ تا ۷۵۰ هنرمند در مدت برپایی ۱۰ روزه موکب شین، برنامه‌های متنوعی را برای زائران اربعین حسینی برگزار کردند.

علی هلشی امروز یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳، در حاشیه اختتامیه موکب هنرمندان ایلام و ایران شین به خبرنگاران گفت: خدا را شاکر و سپاسگزارم که به ما توفیق داد در ایام اربعین اباعبدالله،  ۲ موکب را در شهرستان مهران به عنوان قرارگاه رسانه‌ای اربعین و در شهرستان سیروان سه راهی کارزان مدخل ورودی زوار به استان ایلام موکب هنرمندان ایران و ایلام موکب شین را برقرار کنیم و خدمات متنوعی را به مردم و زائرین داشته باشیم.

وی افزود: در شهرستان مهران خوشبختانه با آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای اربعین شاهد ثبت نام ۱۵۰ نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه بودیم که به شهرستان مهران عزیمت کردند.

هلشی خاطرنشان کرد: روزانه بین ۳۵ تا ۵۰ نفر از خبرنگاران در مهران مستقر شدند و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر روز خبرنگار در مهران حضور پیدا کرده‌اند و کنگره جهانی، ملی، بین‌المللی و فرهنگی اربعین را پوشش داده‌اند.

هلشی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار خبر، کلیپ، گزارش تصویری و تیزر توسط خبرنگاران مخابره شده است که جا دارد از زحمات آن‌ها تشکر و قدردانی شود.

وی تصریح کرد: خبرنگاران همت و غیرت خود را در ارائه و بازتاب خدمات اربعین به معرض نمایش گذاشتند و در خدمت امام حسین و زوار امام حسین بود و آنچه که باید و شاید لازم بود که مخابره شود را مخابره کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ایلام اظهار کرد: با غرور اعلام می‌کنیم که ما خدمتگزار زوار بودیم و این ردا را به هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم و امیدواریم که خداوند این کارها و این قدم‌ها را از همه ما بپذیرد.

وی تأکید کرد: موکب شین در سه راهی کارزان در مسیر تردد زائران روزانه پذیرای ۵۰ تا ۷۰ نفر و گاهی ۹۰ نفر از هنرمندان بود که هنرنمایی خود در بخش‌های مختلف را در معرض دید زائرین قرار می‌دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ایلام یادآور شد: کارهای مختلف فرهنگی، هنری، دینی، آئینی شامل سنج و دمام، محافل انس با قرآن، تک نوازی، تعزیه، نمایش‌های محیطی خیابانی، کارگاه‌های هنری، طراحی، نقاشی، اهدا کتاب، غرفه شال‌سازی، خوشنویسی ماشین، اکران فیلم‌های سینمایی در حوزه فرهنگ و هنر به سمع و نظر زائرین اباعبدالله رسید.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ تا ۷۵۰ هنرمند در مدت برپایی ۱۰ روزه موکب برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند که مورد استقبال زائرین امام حسین قرار گرفت و از این بابت هم خدا را شاکریم.
در راه‌اندازی موکب شین (موکب هنرمندان ایران و ایلام) تلاش و کار جمعی استاندار، فرماندار سیروان، فلاحی رئیس ستاد اربعین شهرستان و بهمن‌نژاد مدیر کارخانه سیمان ایلام بسیار چشمگیر و تاثیرگذار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha