• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060401710
  • خبرنگار : 71951

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد:

برپایی ۲ هزار موکب در میسر پیاده‌روی اربعین در تهران

برپایی ۲ هزار موکب در میسر پیاده‌روی اربعین در تهران
عکس ارشیوی است

ایسنا/تهران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برپایی دو هزار موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ۶ مسیر فرعی گفت: مردم از ۶ مسیر ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، بزرگراه شهیدرجایی از شمال و جنوب، سلمان فارسی و چهاردانگه دهها کیلومتر راه را جهت حضور در مسیر اصلی طی خواهند کرد.

وی گفت: در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از دو هزار موکب مردمی برپا شده است که در این موکب‌ها ایستگاه‌های فرهنگی وخدماتی به مردم خدمت رسانی خواهند کرد و ۱۱۰ پردیس فرهنگی و هنری به اجرای تعزیه، منبرهای کوتاه، چارپایه خوانی، کرسی‌های تلاوت و نماز جماعت خواهند داشت و غرفه‌های ویژه کودکان، مادران و فرزندان شیرخواره و ۵۰ غرفه جهت روایت گری حماسه مقاومت مردم غزه و بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل فعال خواهند بود.

محمودی، توجه به فجایع غزه و فلسطین و اظهار همدردی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جلاد اسرائیل را از برنامه‌های محوری پیاده روی جاماندگان اربعین تهران ذکر کرد و با اشاره به برگزاری این برنامه در شهرستانهای استان تهران افزود: مردم ری افتخار میزبانی جاماندگان اربعین را دارند و چه خوب است به سنت حسنه مردم عراق اقتدا کرده و در منازل و مغازه‌ها از عزاداران پذیرایی کرده و آنانی که وسایل نقلیه دارند با حمل ونقل زائران به صورت رایگان در این ثواب الهی مشارکت کنند.

وی ادامه داد: پیاده‌روی در ام القرای تهران که مردم عزیز و انقلابی باشکوه هر چه تمام‌تر از میدان امام حسین (ع) حرکت کردند به سوی آستان مقدس عبدالعظیم در حرکت هستندتا یکبار دیگر اوج شور و شکوه را به نمایش گذارند.

وی ادامه داد: مواکب از اولین ساعت فعالیت و خدمات رسانی های خود را آغاز کردند و برنامه های فرهنگی و هنری از جمله اجرای تعزیه، منبرهای کوتاه، چارپایه خوانی، کرسی‌های تلاوت و نماز جماعت را در برنامه های خود دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: مردم ولایی امروز بار دیگر نشان دادند که پای دین و حقانیت اسلام ایستادند و اگر نبودند در روز اربعین در کربلا، امروز در ام القرای تهران لبیک گویان و همنوا با زینب کبری (س) به عزاداری می پردازند.

محمودی گفت: امروز شکوه و شور حسینی در سراسر کشور برپا شده و از مردم شهیدپرور ایران تشکر می نمایم و اجر همه ولایتمداران حسینی با سید و سالار شهیدان است.

وی ادامه داد: این حضور پرشور در اربعین حسینی یک خط بطلان و مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی که با تبلیغات سوء می خواهند جوانان و نوجوانان ما را از آل الله دور کنند و این تجمع یک خط بطلانی بر آن همه تبلیغات سو رسانه های غربی است و بار دیگر مردم نشان دادند که محبت و عشق به ولایت و در سینه‌هایشان جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha