• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060301502
  • خبرنگار : 50233

افتتاح ۶۷۵ پروژه عمرانی استان / سمنان ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام دارد

افتتاح ۶۷۵ پروژه عمرانی استان / سمنان ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام دارد

ایسنا/سمنان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از ۶۷۵ پروژه عمرانی این استان در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۱۴۳ میلیارد تومان خبر داد.

محمد حمیدی امروز (سوم شهریور ماه) در نشستی خبری، اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان سمنان از نظر ارزش هزینه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۰۹۱ میلیارد تومان بوده، سه درصد رشد داشته است. اگرچه بخش عمده پروژه‌های عمرانی امسال استان در جریان آخرین سفر رئیس جمهور شهید به استان در اردیبهشت ماه افتتاح شد، وگرنه ارزش واقعی پروژه‌های هفته دولت با بیش از ۵۰۰ درصد رشد به بالغ بر ۸۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسید.

وی به بهره‌مندی همه شهرستان‌های استان از پروژه‌های عمرانی امسال پرداخت و گفت: سهم شهرستان سمنان از پروژه‌های عمرانی هفته دولت ۷۷ پروژه با ۵۷۵ میلیارد تومان اعتبار، شاهرود ۱۳۳ پروژه با ۳۴۰ میلیارد تومان، دامغان ۱۱۳ پروژه با ۱۵۹ میلیارد تومان، گرمسار ۶۱ پروژه با اعتبار ۳۰۱ میلیارد تومان، مهدیشهر ۶۵ پروژه با اعتبار ۱۳۴ میلیارد تومان، سرخه ۳۸ پروژه با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان، آرادان ۳۳ پروژه با ۶۰ میلیارد تومان و شهرستان میامی ۱۵۲ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به تفاوت اعتبارات هر شهرستان و سهم متفاوت آنها از پروژه‌های هفته دولت، افزود: برخی شهرستان‌ها پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و بالاتر دارند که به‌دلیل آماده نبودن آنها در لیست پروژه‌های هفته دولت نیامدند.

حمیدی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات پروژه‌های هفته دولت مربوط به راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، ادامه داد: پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب، نوسازی مدارس، علوم پزشکی و سلامت و بنیاد مسکن به ترتیب بیشترین سهم را از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده دارند.

۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان ۵۰ همت اعتبار نیاز دارند

وی از وجود بیش از ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان خبر داد و گفت: برای تکمیل همه این پروژه‌های نیمه‌تمام که در استان پراکنده‌اند حداقل به ۵۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که با توجه به حجم اعتبارات سالانه تخصیصی به استان، تکمیل همه آنها زمان زیادی به درازا می‌کشد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از پالایش پروژه‌های نیمه‌تمام استان توسط یک تیم کارشناسی در استان خبر داد و بیان کرد: قبل از دور دوم سفرهای رئیس‌ جمهور شهید به استان، همه پروژه‌های نیمه‌تمام استان پالایش شد و براساس میزان پیشرفت فیزیکی و ضرورت اجرای پروژه‌ها، اولویت‌بندی و در سه دسته تقسیم‌بندی شدند.

وی اظهار کرد: ۵۵۵ پروژه از این بیش از ۱۵۰۰ پروژه احصا شد که برای تکمیل آنها به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این عضو ارشد کارگروه برنامه‌ریزی استان بیان کرد: در نشست با مسئولان نهاد ریاست جمهوری ۲۳۰ پروژه از این پروژه‌ها انتخاب شد که برای ساخت و تکمیل آنها ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حمیدی با بیان اینکه پروژه‌ها براساس میزان پیشرفت فیزیکی‌شان در سه گروه تقسیم بندی شدند، افزود: گروه نخست پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد بودند که افزون بر ۵۰ پروژه هستند و تکمیل آنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

افتتاح ۶۷۵ پروژه عمرانی استان / سمنان ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام دارد

وی از گروه دوم به‌عنوان پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نام برد و اظهار کرد: این پروژه‌ها ۱۰۳ پروژه اصلی هستند که تکمیل آنها به ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. گروه سوم نیز ۷۷ پروژه اصلی با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد هستند که تکمیل آنها در حال حاضر به ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او در پاسخ به پرسشی درباره ابلاغ پروژه‌های مصوب سفر دوم رئیس جمهور شهید، گفت: تاکنون به‌صورت شفاهی برخی مصوبات ابلاغ شده است، البته بخش عمده پروژه‌ها باقی مانده است و ان‌شاءالله درآینده ابلاغ خواهد شد.

حمیدی اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه‌های انتخاب‌شده و لزوم اجرای مصوبات سفر و همچنین با توجه اولویت‌های دولت جدید، به نظر می‌رسد این پروژه‌ها در هر صورت اجرایی شوند، چراکه اجرای آنها از ضرورت‌های استان است.

وی با بیان اینکه برخی تاخیرها در ابلاغ مصوبات با توجه به تغییرات ایجادشده طبیعی است، افزود: تاخیر به‌وجود آمده در ابلاغ مصوبات با توجه به لزوم مدیریت نقدینگی‌ها و برخی اولویت‌های دولت، امری اجتناب‌ناپذیر است؛ اما در هر صورت به نظر می‌رسد دولت در آینده نزدیک مصوبات این سفر را به‌طور رسمی ابلاغ کند.

حمیدی به بهره‌برداری از ۷۲ پروژه اقتصادی استان در هفته دولت اشاره و اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها افزون بر ۳۷۲۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و با افتتاح آنها زمینه اشتغال برای ۲۲۱۲ نفر در استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha