• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403060301436
  • خبرنگار : 71460

نویر: قلبم می‌خواست ادامه بدهم ولی ...

نویر: قلبم می‌خواست ادامه بدهم ولی ...

مانوئل نویر در نامه‌ای دلیل خداحافظی‌اش از تیم ملی آلمان را برای هواداران فوتبال بیان کرد.

به گزارش ایسنا، بعد از توماس مولر و ایلکای گوندوغان، مانوئل نویر نیز تصمیم به خداحافظی از تیم ملی فوتبال آلمان گرفت. نویر از سال ۲۰۱۰ به دروازه‌بان شماره یک ژرمن‌ها تبدیل شد و با انجام ۱۲۴ بازی ملی، موفق به ثبت ۵۱ کلین‌شیت شد. کاپیتان سابق ژرمن‌ها، سال ۲۰۱۴ به قهرمانی جام جهانی رسید و حالا تمرکزش روی بایرن خواهد بود.

این دروازه‌بان در سایت The Players' Tribune نوشت: معمولاً چنین کارهایی را انجام نمی‌دهم. خیلی مراقب مسائل خصوصی‌ام هستم اما پس از تصمیم‌گیری‌ام برای پایان‌دادن به دوران فوتبالم در تیم ملی آلمان می‌خواستم چیزی بیش از یک پست در اینستاگرام بنویسم. می‌خواهم برایتان توضیح دهم آلمان برای من چه معنایی دارد؛ فوتبال برای من چه معنایی دارد.

دروازه‌بان ۳۸ساله پس از شکستگی پایش توانست به فوتبال برگردد و حتی در یورو درون دروازه تیم ملی کشورش قرار گیرد. او درباره حضور در یورو نوشت: زمانی که برای این مسابقات به تیم ملی آلمان دعوت شدم، یکی از افتخارآمیزترین موفقیت‌های زندگی من رقم خورد چون این رخداد شبیه معجزه بود. پس از مسابقات می‌توانستم احساس کنم که قلبم هنوز دوست داشت ادامه دهم و تا جام جهانی ۲۰۲۶ درون دروازه آلمان باشم. در حال حاضر احساس بسیار خوبی دارم اما هیچکس نمی‌تواند آینده را ببیند. بعد از گفتگو با دوستان و خانواده‌ام تصمیمم را گرفتم و در مناسب‌ترین زمان ممکن خداحافظی کردم.

مارک آندره تراشتگن در پستی اینستاگرامی به مانوئل نویر ادای احترام کرد و نشان داد بین آنها اختلافی نیست. دروازه‌بان بارسلونا حالا گلر شماره یک تیم ملی آلمان است و در جام جهانی ۲۰۲۶ می‌تواند اولین تورنمنت مهم دوران فوتبالش را به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی آلمان تجربه کند.

نویر نیز حالا می‌تواند روی بایرن تمرکز کند. نویر در بخش پایانی نوشت: «در ۳۸سالگی هنوز اشتیاقی مانند کودکان به فوتبال دارم. اگر توپی را در فاصله ۲۰ متری روی چمن ببینم، باید بدوم و کاری با آن انجام دهم. فقط روزی که دیگر اینطور نباشد از فوتبال کنار می‌روم.»

کاپیتان سابق آلمان نامه‌اش را با این جمله پایان داد: «ممنونم برای همه چیز. دروازه‌بان شما، مانو!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha