• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060301273
  • خبرنگار : 50199

درخواست سفیر زیمبابوه برای حضور پزشک قائمشهری در قاره آفریقا

درخواست سفیر زیمبابوه برای حضور پزشک قائمشهری در قاره آفریقا

ایسنا/مازندران سفیر زیمباوه در ایران که به مناسبت روز پزشک و تجلیل از دکتر سیدناصر عمادی متخصص پوست و پزشک بدون مرز ایرانی در فرمانداری قائمشهر استان مازندران حضور یافته بود، گفت: با توجه به گسترش بیماری آبله میمون در کشورمان، خواستار حضور دکتر اعتمادی برای مباحث درمانی و آموزشی هستیم.

برایت کوپمبا، که به مناسبت روز پزشک و تجلیل از دکتر سیدناصر عمادی متخصص پوست و پزشک بدون مرز ایرانی در فرمانداری قائمشهر حضور یافته بود، در مراسم تقدیر با اشاره به دلیل سفر خود به ایران و حضورش در قائمشهر گفت: کشور ما با آبله میمونی مواجه است و آموزش پزشکان در مقابله با این بیماری حائز اهمیت است و در همین راستا خواستار حضور دکتر سیدناصر عمادی متخصص پوست از طرف مردم قائم‌شهر در کشور خود هستیم تا در درمان و آموزش به دانشجویان پزشکی همراه باشند.

وی افزود: در برهه‌ای از زمان دکتر عمادی و ۱۰ پزشک ایرانی دیگر به زیمبابوه سفر  کردند چراکه در آنجا هیچ متخصص پوستی نداشتیم، حالا نیز این بیماری دلیلی شد که دوباره از وی دعوت کنیم تا در روند درمانی شیوع آبله میمونی به ما کمک کنند.

سفیر زیمبابوه با اشاره به استقلال و نگاه معنوی حاکم و شجاعت مردان ایران اسلامی، افزود: خط مشی ما در استقلال از ایران نشات گرفته و کشور زیمبابوه با نگاه همدلی خواهان اتحاد بین دو کشور است.

وی با انتقاد از اقدامات قطعنامه‌ای در کشورهایی چون ایران و زیمبابوه گفت: نگاه طمعکارانه به معادن و سرمایه های کشورها و جلوگیری از استقلال کشورها در سالهای دور سبب این شد که اکنون با وجود تحریم‌ها ایران در حال پیشرفت است و ما باید از ایران، صبر استقامت را بیاموزیم.

کوپمبا با بیان اینکه دومین بار است که به مازندران سفر می‌کنم، گفت: این نشان می‌دهد این استان در بخش صنعت و دانش پزشکی توانایی‌های زیادی دارد. حضور ما تنها درمان در زیمبابوه نیست بلکه آموزش پزشکان و دانشجویان پزشکی در درمان بیماری‌ها را نیز شامل می شود.

وی با اشاره به نوع اقلیم مشترک و کشاورزی مازندران و زیبابوه گفت: حس می‌کنم در کشور خودم هستم، از این رو خواهرخواندگی قائمشهر با یکی از شهرهای زیمبابوه در دستور کار است، زیرا کمک کننده خواهد بود.

در ادامه این نشست دکتر سید ناصر عمادی از حضور خود در کشور زیمبابوه بر اساس دعوت معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت به دلیل شیوع بیماری آبله میمونی خبر داد و گفت: من رسالتی دارم که در سوگندنامه سقراط بر زبان آوردم و بعنوان پزشک تا آنجا که توان دارم برای سلامت مردم تلاش می‌کنم.

عمادی با بیان اینکه باید نگاهمان فراتر از مرزهای جغرافیایی باشد، گفت: در زیمبابوه به این دلیل طبابت می‌کنم که یادشان بماند پزشک، مهندس و یا معلمی از ایران در کشورشان حضور داشته و نام ایران همیشه مقدس است.

غلامعلی فخاری، رئیس هلال احمر مازندران نیز در این مراسم با سپاس از همسر دکتر عمادی به جهت همراهی با پزشک بدون مرز گفت: وی شخصیت دیپلمات مستقلی است که تلاش‌های بسیاری برای کشور خود داشتند.

فخاری با بیان اینکه دکتر عمادی با وجود اینکه بیماری‌های سخت دچار شد و حتی مورد سوءقصد قرار گرفت اما در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی همواره نام ایران را زنده نگه داشته و بعنوان عضو افتخاری در هلال احمر حضور دارند، از سفیر درخواست کرد تا به عضویت افتخاری هلال احمر ایران در بیاید و لباس هلال احمر مازندران نیز به ایشان تقدیم شد.

جواد مولایی‌قرا، فرماندار قائمشهر نیز با اشاره به خدمت بیش از ۲ دهه این پزشک بدون مرز، گفت: این پزشک با ارایه خدمات پزشکی فراتر از مرزهای ایران نام جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشته است.

مولایی‌قرا با اشاره به اینکه در معیت سفیر زیمبابوه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر نیز بازدیدی بعمل خواهیم آورد، گفت: وحدت و همدلی بین کشورهای ایران و زیمبابوه و تبادل دانش و تجربه یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha