• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403060301255
  • منبع : سازمان غذا و دارو

نقض موروثی بودن پروانه داروخانه با مساعدت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری

نقض موروثی بودن پروانه داروخانه با مساعدت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری

رییس سازمان غذا و دارو از نقض دادنامه ۱۴۸۲ درخصوص وراثت داروخانه با مساعدت دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه موضوع انتقال پروانه ساخت داروخانه پس از موسس متوفی به وراث یکی از مسائل مهم دارای اشکالات تخصصی بود، گفت: بر اساس دادنامه ۱۴۸۲، پروانه داروخانه پس از فوت موسس قابل وراثت بود و کسانی که متخصص نبودند می‌توانستند بر این مبنا پروانه داروخانه را گرفته و فعالیت کنند.

وی افزود: از لحاظ قانونی ایراداتی به این موضوع متصور بود که تنها محدود به موضوع ارث نبود و از باب قواعد ارث نیز ایراداتی داشت.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تلاش‌های مدیران سازمان طی سه سال اخیر به منظور نقض این دادنامه، گفت: پس از سه سال پیگیری درخواست ماده ۹۱ توسط سازمان غذا و دارو به هیئت عمومی دیوان رسید و در صحن با حضور و مساعدت بیش از ۱۲۰ قاضی به شور گذاشته شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه اخذ ماده ۹۱ برای نقض یک دادنامه به شدت پیچیده و دشوار است، تصریح کرد: خوشبختانه با دفاع مناسب صورت گرفته و همراهی قضات محترم دیوان، این درخواست سازمان مورد رای‌گیری واقع شده و دادنامه ۴۸۲ نقض شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۰

عالی .آن شالله واگذاری تاسیس به غیر داروساز هم با همکاری همه دستگاه‌ها لغو بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۹

با بیمه کادر نیروهای مسلح چرا به داروی 40هزار تمامی داروخانه از من 400هزارتومان گرفته . انواع .مسخره بازی را جمع کنید . بیمه درمانی .بیمه مکمل درمانی .بیمه تکمیلی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۱۸

به خاطر همین قوانین غلط هست که نخبه و دانشگاهی مهاجرت می‌کنه از جمله واگذاری تاسیس داروخانه به غیر داروسازان درحالی که فارغ التحصیل دانشگاهی با هزاران زحمت و تلاش درس خونده فرد عادی بیاد براحتی با پول داروخونه بزنه واقعا که ....

avatar

کلینیک های ترک اعتیاد هم باید از دست پزشکان که انحصاری کردند خارج بشه و به روانشناسان داده بشه