• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060301233
  • خبرنگار : 71402

پیام روز «استقلال» زلنسکی در بحبوحه جنگ با روسیه

پیام روز «استقلال» زلنسکی در بحبوحه جنگ با روسیه

رئیس‌جمهور اوکراین امروز (شنبه) با نادیده گرفتن واقعیت‌های میدانی جنگ، مدعی شد که روسیه می‌خواهد اوکراین را «ویران» کند، اما «جنگ به خانه‌اش بازگشته است.»

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به مناسبت روز استقلال اوکراین سخنرانی کرد و برای این سخنرانی به منطقه‌ای مرزی رفت، جایی که به گفته خودش «کی‌یف حمله غافلگیرانه خود را به روسیه آغاز کرد».

زلنسکی گفت که اوکراین «یک بار دیگر همگان را غافلگیر می‌کند.» او گفت که روسیه «می‌داند که مجازات چیست.» او مدعی شد: «با آغاز حمله سال ۲۰۲۲، روسیه به دنبال یک چیز بود؛ نابودی ما. در عوض، امروز سی و سومین روز استقلال اوکراین را جشن می‌گیریم. و آنچه دشمن به سرزمین ما آورد، اکنون به خانه خودش بازگشته است.»

امسال روز استقلال اوکراین در شرایطی از راه رسیده که جنگ با روسیه همچنان ادامه دارد و اوضاع میدانی چندان به نفع کی‌یف پیش نمی‌رود. اوکراینی‌ها به منظور وارد آوردن فشار به نظامیان روس، حملاتی را در منطقه کورسک روسیه آغاز کرده‌اند که دستاورد چندانی نداشته و تلفات سنگینی به اوکراینی‌ها وارد آورده است. هدف این تهاجم فرا مرزی این بود که تمرکز روسیه از جبهه شرقی در دونباس برداشته شود، اما این محاسبات کی‌یف چندان درست از آب درنیامده است.

اوکراین بعد از فروپاشی شوروی در ۲۴ اوت ۱۹۹۱ اعلام استقلال کرد و کشوری است که تنها ۳۳ سال از عمر آن می‌گذرد و با چالش‌های فراوانی، به‌ویژه در دوره ریاست زلنسکی که این کشور را به ورطه جنگ با روسیه کشاند، دست و پنجه نرم می‌کند.

زلنسکی در آستانه جشن روز استقلال، خطاب به ملت گفت: «با اتحاد می‌توانیم پیروز شویم.» او حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه را «عدالت» و «بومرنگی برای شر» توصیف کرد. زلنسکی همچنین با اشاره به مرز روسیه، آن را اینگونه توصیف کرد: «میان اوکراین و ظلم، بین مرگ و زندگی... یک کشور مستقل اروپایی و سازمان تروریستی شماره یک در جهان.»

با وجود رسیدن تازه‌ترین محموله‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین به‌ویژه از سمت ایالات متحده، برخلاف پیش‌بینی اوکراینی‌ها، مناطق روسی از وجود آنها در حال پاکسازی است و بسیاری از تسلیحاتی غربی‌ نابود شده‌اند.

به‌رغم هشدارهای کرملین نسبت به تشدید جنگ و طولانی‌تر شدن درد و رنج اوکراینی‌ها، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده بسته جدیدی از کمک‌های نظامی شامل موشک‌های دفاع هوایی، سیستم‌های موشکی متحرک و تجهیزات ضد پهپاد را رونمایی و «حمایت بی‌دریغ» آمریکا از مردم اوکراین را اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha