• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060301076
  • خبرنگار : 50232

معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد

انجام بیش از ۴ هزار ماموریت اورژانس در چذابه/ خدمات‌رسانی به بیش از ۵۳۰۰ بیمار

انجام بیش از ۴ هزار ماموریت اورژانس در چذابه/ خدمات‌رسانی به بیش از ۵۳۰۰ بیمار

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خدمات‌رسانی درمانی به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار در درمانگاه مرزی چذابه از ابتدای طرح اربعین تاکنون خبر داد.

دکتر میثم معزی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در ۱۴ روز استقرار در مرز چذابه اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتدای طرح اربعین ۴ هزار و ۷۳ ماموریت اورژانسی انجام داده است که از این میان، ۳ هزار و ۵۶۴ بیمار به صورت سرپایی در محل درمان و ۵۰۹ بیمار به مراکز درمانی منطقه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین یک ماموریت توسط اورژانس هوایی استان خوزستان به منظور انتقال یک مصدوم از مرز چذابه به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انجام شد.

معزی ادامه داد: این ماموریت‌ها شامل ۲۳۷ مصدوم حادثه ترافیکی، ۸۹۶ مورد گرمازدگی، ۴۰۲ مورد مشکل گوارشی، ۱۷ مورد اورژانس زنان، ۱۹۷ مورد بیمار قلبی، ۲۴۸ مورد با مشکل تنفسی و ۲ هزار و ۷۶ مورد سایر ماموریت‌ها بود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط درمانگاه مرزی چذابه و سالن سرد بیان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۳۷۲ نفر به درمانگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پشتیبان منطقه اعزام شدند. ۵ هزار و ۳۳۲ نفر هم در محل تحت درمان قرار گرفتند و ترخیص شدند. همچنین ۷۱۶ نفر به سالن‌های سرد مستقر در پایانه مرزی چذابه مراجعه کردند که تمامی موارد به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت و ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در این مدت ۱۷ مصدوم حادثه ترافیکی، ۷۳۲ مورد با مشکل گرمازدگی، ۶۰۳ مورد با مشکل گوارشی، ۱۲ مورد اورژانس زنان، ۱۹۶ مورد با مشکل قلبی، ۳۰۴ مورد با مشکل تنفسی و ۳ هزار و ۵۰۸ مورد با سایر مشکلات به درمانگاه مرزی چذابه مراجعه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات توسط اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز افزود: در ۱۴ روز گذشته اورژانس بیمارستانی ۶۳۶ مراجعه‌کننده، ۵۵۶ درمان به صورت سرپایی و ترخیص، ۷۲ بستری عادی و هشت بستری ویژه داشته است.  

معزی گفت: تیم‌های اعزام شده به پایانه مرزی چذابه با آماده‌باش کامل تا پایان مراسم اربعین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha