• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403060301049
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد:

ضرورت بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی در اردبیل

ضرورت بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تکمیل ۳۸۰ پروژه‌ ناتمام و علاوه بر آن بزرگترین چالش استان اردبیل، کمبود فضای آموزشی که در اردبیل کمتر از ۲ متر و در سایز استان‌ها بین ۵ یا ۶ متر است از مهم‌ترین چالش‌های ما به شمار می‌روند. همچنین بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کلام‌الله صفری در گفت‌وگو با ایسنا، تامین فضای آموزشی مناسب و استاندارد را نخستین گام در ارتقای کیفیت آموزشی دانست و اظهار کرد: برای تحقق این هدف و رسیدن استان به استاندارد فضاهای آموزشی، بسیج همگانی لازم است.

وی وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل را نگران‌کننده خواند و گفت: به علت مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی در استان و نیز افزایش جمعیت دانش‌آموزی، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و خلخال در زمینه تامین فضای آموزشی در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

صفری افزود: تکمیل ۳۸۰ پروژه‌ ناتمام و علاوه بر آن بزرگترین چالش استان اردبیل، کمبود فضای آموزشی که در اردبیل کمتر از ۲ متر و در سایز استان‌ها بین ۵ یا ۶ متر است، مهم‌ترین چالش‌های ما به شمار می‌روند؛ همچنین بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: ۱۳۱ مدرسه در طول چند سال اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۷۳۹ مدرسه که از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار نبودند، با اقدامات مهم استانداردسازی شده‌اند. همچنین ۲۶ میلیاردتومان اعتبارات از وزارت آموزش و پرورش اخذ کرده و در حوزه فضاهای ورزشی سرمایه‌گذاری کردیم.

وی ۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین و توزیع متناسب معلم و مربی آموزشی را از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر کرد و از آغاز اقدامات اولیه برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید برای رفع فوری کمبود فضای آموزشی در استان خبر داد.

صفری گفت: برای تحقق این هدف، احداث ۲ هزار کلاس درس تا سال ۱۴۰۵ از طریق بهره‌گیری از اقدام نوع‌دوستانه خیرین مدرسه‌ساز، ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و ملی و نیز با استفاده از منابع ملی و استانی و منابع مالی طرح مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، تامین فضای آموزشی مورد نیاز را مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان برشمرد و تاکید کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی، طی چهار سال آینده باید حداقل سالانه ۲۸۳ مدرسه ۶ کلاسه در استان احداث شده و در اختیار نظام آموزشی استان قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha