• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403060300971
  • منبع : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

چوب‌های ماهیگیری سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند

چوب‌های ماهیگیری سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شوند

محققان دو شرکت فناور از گرافن برای ساخت چوب‌ ماهیگیری استفاده کردند. با افزودن گرافن به این چوب‌های ماهیگیری، استحکام و پایداری چوب ماهیگیری بهبود قابل توجه پیدا می‌کند و در عین حال وزن آن کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، شرکت میتو متریال سولوشنز (MITO Material Solutions) و سینت کرویکس فلای (St. Croix Flyپیش از این نیز چوب‌های ماهیگیری دیگری را با کمک گرافن تولید و به بازار عرضه کرده بودند. این چوب‌های ماهیگیری از یک ماده فیبر کربن هیبریدی ساخته شده است که از مدول بالا و استحکام قابل توجه برخوردار است.

در اکتبر سال ۲۰۲۳، میتو از گرافن در تولید چوب‌های ماهیگیری، استفاده و کامپوزیتی ارائه کرد که استحکام بالاتری داشته و نسبت به وزنی که داشت از توانمندی مکانیکی بالایی برخوردار بود. در این مسیر میتو از همکاری شرکت سینت کرویکس فلای استفاده کرد و با کمک این شرکت چوب‌های ماهیگیری فلای را نیز با گرافن تقویت کرد.

جیسون برونر از بخش تحقیق و توسعه شرکت سینت کرویکس فلای می‌گوید: بهترین راه برای توصیف عملکرد این چوب‌های ماهیگیری، ایجاد تعادل است. به عبارت ساده‌تر، قسمت پایینی چوب ماهیگیری نرم شده و بخش میانی نیز انرژی را ذخیره می‌کند. در نتیجه احساس نرمی و خوش‌دستی کاملا در این چوب‌های ماهیگیری احساس می‌شود.

برونر ادامه می‌دهد: ما چیزهای زیادی در مورد ویژگی‌های عملکرد چوب ماهیگیری گرافنی میتو آموخته‌ایم. این کار با سه سال تحقیق روی این فناوری به دست آمده است. ما از روی این تجربه سه ساله شروع به طراحی چوب ماهیگیری فلای کردیم.

برونر می‌گوید: افزودن گرافن عامل‌دار به ماتریس فیبر کربن SCVI ، SCIV و SCII ما، بازیابی چوب ماهیگیری را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

به نقل از ستاد نانو، میتو متریال سولوشنز با همکاری یک زن و شوهر (یعنی هیلی کیت و کیوین کیت) به‌عنوان یک استارتاپ در سال ۲۰۱۵ بر اساس فناوری نانو افزودنی توسعه یافته توسط دانشگاه ایالتی اوکلاهما و تحقیقاتی که توسط بنیاد ملی علوم (NSF) تامین مالی شده، شروع به کار کرد. این شرکت برنامه شتاب‌دهنده هریتیج گروپ را پشت سر گذاشت و در اوایل سال جاری ۴٫۵ میلیون دلار در دور مالی که در ژانویه ۲۰۲۲ بسته شد، جمع‌آوری کرد.

این شرکت افزودنی‌هایی را توسعه داده و تولید می‌کند که تولیدکنندگان پلیمر را قادر می‌سازد تا عملکرد محصولات خود را ارتقاء دهند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha