• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060200787
  • خبرنگار : 50214

نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائران پاکستانی اربعین حسینی از یزد

نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائران پاکستانی اربعین حسینی از یزد

ایسنا/یزد مراسم نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائرین پاکستانی اربعین حسینی بعدازظهر امروز با حضور جمعی از عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبداللّه حسین (ع) در فرودگاه بین‌المللی آیت اللّه شهید صدوقی (ره) یزد برگزار شد.

«محمد مدثر تیپو» سفیر پاکستان در این مراسم که امروز جمعه دوم شهریور ماه با حضور آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد، سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر و دیگر مسئولان استان برگزار شد، گفت: لحظات بسیار غم انگیزی برای ما و مردم کشور پاکستان است چرا که عزیزان ما در این حادثه شهید شدند.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که برای نکوداشت و بدرقه درگذشتگان و مجروحان این حادثه در فرودگاه یزد حضور یافتند، اظهار کرد: همچنین از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، معاون رئیس جمهور و سرپرست وزارت خارجه که در این باره همکاری لازم را داشتند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سفیر پاکستان بیان کرد: هواپیمایی توسط جمهوری اسلامی ایران برای انتقال پیکرها و مجروحان خادثه به کشور پاکستان آماده شده بود ولی بنا به تصمیم نخست وزیر پاکستان توسط یک فروند هواپیمای پاکستانی این انتقال انجام خواهد شد.

وی در ادامه از امام جمعه و استاندار محترم استان یزد سپاسگزاری کرد و گفت: استاندار محترم یزد هر کاری انجام دادند که فرایند این اتفاق در سریعترین و به راحتترین طرق ممکن سپری شود.

وی همچنین از بیمارستان‌هایی که مجرومان پاکستانی در آنها بستری بودند و پزشکانی که برای درمان مجروحان تلاش کردند نیز قدردانی کرد و گفت: بسیار خوشحالم که مجروحان این حادثه نیز با این پرواز به کشور بازمی‌گردند.

مدثر تیپو در پایان به نمایندگی از نخست وزیر پاکستان و معاونشان از دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: ارتباط و برادری بین دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان یزد نیز در این مراسم ضمن تسلیت این حادثه به مردم پاکستان و تمام شیعیان، اظهار کرد: معتقدم جانباختگان این حادثه که با عشق به اباعبدالله(ع) پا در راه این سفر معنوی گذاشته بودند، شهید راه خداوند هستند و امیدواریم روح آنها قرین درگاه حق تعالی باشد.

وی از مسئولان استان که برای انجام این فرایند تلاش کردند، قدردانی و بیان کرد: بسیار علاقمند به تشییع این عزیزان در استان بودیم ولی نظر پزشکان و اهمیت انتقال سریع محروحان مانع از برگزاری این مراسم شد.

امام  جمعه یزد گفت: سلام و تسلیت همه علما و بزرگان کشورمان را به شما می رسانیم و امیدواریم زیارت همه این عزیزان مقبول خداوند قرار گیرد.

«سید لطف علی» از زائران این حادثه نیز ضمن سر دادن شعار لبیک یا حسین(ع)، گفت: وقتی تصادف اتفاق افتاد، امدادرسانی خیلی سریع اتفاق افتاد که از همه این عوامل امدادی قدردانی می‌کنم.

 وی ضمن قدردانی از دولت جمهوری اسلامی، گفت: از دولت پاکستان و سفیر محترم پاکستان نیز که خیلی سریع به این موضوع رسیدگی کردند، تشکر می کنم.

این زائر پاکستانی عنوان کرد: اگر نشد به زیارت امام حسین(ع) برویم ولی از همین محل زیارت کردیم و خانواده خود را در این حادثه تقدیم راه سیدالشهدا(ع) کردم. 

به گزارش ایسنا، اتوبوس حامل زائران اربعین سه‌شنبه شب گذشته از پاکستان به سمت مرز چذابه در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد نقص فنی در ترمز اتوبوس در منطقه دهشیر شهرستان تفت در استان یزد واژگون و دچار آتش سوزی شد که در این حادثه ۲۸ نفر در دم جان باختند و ۲۳ نفر نیز مصدوم شدند.

پیکرهای مطهر جانباختگان این حادثه امروز پس از مراسم نکوداشت و بدرقه، از محل فرودگاه بین المللی آیت الله شهید صدوقی یزد توسط یک فروند هواپیمای C۱۳۰ به مقصد پاکستان منتقل شد.

نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائران پاکستانی اربعین حسینی از یزد

نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائران پاکستانی اربعین حسینی از یزد

نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائران پاکستانی اربعین حسینی از یزد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha