• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403060200745
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه موقت اردبیل:

دشمنان در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند

دشمنان در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند

ایسنا/اردبیل امام جمعه موقت اردبیل گفت: دشمنان تماماً با هر امکاناتی که برای آنها فراهم است در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند و می‌خواهند با هر اقداماتی این جلوه و شکوه را از بین ببرند که هرگز موفق نخواهند شد.

آیت الله سید حسن عابدیان دوم شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: هر کاری که انجام می‌دهیم خداوند نسبت به آن دستوری دارد، ما در این دنیا در حال گذر هستیم این دنیا یک کجاوه است و سفر ما به سمت ابدیت می‌باشد؛ ما برای ابدیت خلق شده‌ایم حضرت می‌فرماید برای بقا آفریده شده‌اید نه فنا و هدف از خلقت ما، این دنیا نیست بنابراین ماوای اصلی ما آخرت است.

وی گفت: دنیا معبر و گذر است تا از آن عبور کنیم و به آن دنیا وارد شویم آنجاست که به صورت ابدیت باقی می‌مانیم؛ بهترین توشه‌ای که انسان می‌تواند برای خود جمع کند تقوا است. تقوا یعنی مطابق خواست خداوند حرکت کنیم و از مواردی که خداوند متعال نهی کرده دور و به واجبات مقید باشیم.تقوا یعنی انجام واجب به صورت مستمر و ترک حرام به صورت مستدام.

امام جمعه موقت اردبیل در تبیین شبهه‌های دشمنان برای ضربه زدن به شکوه اربعین تصریح کرد: ایام اربعین است، راهپیمایی اربعین تجلی عظمت و شکوه شیعه است نه تنها شیعه بلکه اهل سنت هم در آن مشارکت دارند و بلکه غیر مسلمان‌ها هم در آن راهپیمایی با ما همراه هستند، ما باید قدردان این نعمت بزرگی که خداوند به ما عنایت کرده باشیم در راهپیمایی اربعین شاهد عشق، شور و ایثار هستیم و جلوه‌های عظمت را مشاهده می نماییم. این‌ها جلوه و عظمت حادثه عاشورا است و دشمنان تماماً با هر امکاناتی که برای آنها فراهم است در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند و می‌خواهند با هر اقداماتی این جلوه و شکوه را از بین ببرند که هرگز موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به شبهه های متنوعی که از سوی دشمنان در خصوص عاشورا و اربعین مطرح می‌شود، تصریح کرد: پاسخ همه شبهات وجود دارد و جوانان به صرف شنیدن شبهه و در نتیجه پذیرش ناخودآگاه آن اکتفا نکنند بلکه به دنبال پاسخ‌های این شبهات باشند و این طور نباشد که شبهه ها را بدون دیدن پاسخ‌های آن بپذیرند در فضای مجازی پاسخ غالب شبهات موجود است و دیدن آن ها اگر رفع مشکل نکند قطعاً مشکلی ایجاد نمی کند. تمام آزادی‌خواهان در دنیا مدیون امام حسین(ع) هستند همه آزادی‌خواهان مدیون عاشورا و اربعین هستند اگر در دنیا شاهد حرکت‌های ضد استبدادی و استکباری مثل حرکت مهاتما گاندی، محمد علی جناب و دیگران هستیم این‌ها به اعتراف خود این افراد  به واسطه قیام امام حسین(ع) است.

وی ضمن تاکید به عقل گرایی و تحصیل تقوا به اجتناب از پذیرش خرافه هایی نظیر خرید طلا در ۱۳ صفر و کوبیدن در مساجد و بشارت به پیامبر اسلام (ص) در شب اول ربیع سفارش کرد.

آیت الله عابدیان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: در این ایام مجلس به وزرای پیشنهادی دولت محترم رای اعتماد داد که واقعاً جای تبریک به مجلس دارد این انتخاب و این رای تنها مسئله داخلی نبود بلکه یک مسئله بین المللی بود و سردمداران  دنیا ناظر و مترصد بودند که تقابل دولت و مجلس را مشاهده کنند و از این فرصت برای اهداف خود استفاده نمایند و بعضی کارها را انجام بدهند که مجلس به صورت آگاهانه و مدبرانه به این عزم و تصمیم رسید که تمام وزرا را تایید کند هرچند در خصوص بعضی‌ها ممکن بود نظری هم داشته باشند و در مجموع این موضوع جای تبریک به مجلس دارد و از این به بعد توپ در میدان ریاست محترم جمهور است و تقاضای ما این است که ریاست محترم جمهور با این انتخاب ها که پیشنهاد خود ایشان بود،  تمام تلاش این جمع را به کار بگیرد تا رفاه و آسایش به جامعه برگردد و بیکاری و تورم علاج شود و مایه خشنودی و آسایش جامعه فراهم شود.

وی افزود: کما اینکه خود رئیس جمهور محترم دستور داده و تقاضای ما هم این است که در انتخاب پست های میانی از انتخاب های جناحی و فامیلی اجتناب شود و افرادی که شایستگی لازم برای آن پست را دارند انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha