• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060200679
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه قرچک

اربعین، تمدن‌ساز جامعه اسلامی است

اربعین، تمدن‌ساز جامعه اسلامی است

ایسنا/تهران امام جمعه قرچک گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی با شکوه و حیرت انگیز است و اربعین حسینی تمدن ساز جامعه اسلامی است.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین اسماعیلی امام‌جمعه قرچک در خطبه های نماز عبادی سیاسی ۲ شهریور ماه شهرستان با اشاره به ایام اربعین اظهار کرد: تمامی مسلمانان و عاشقان اباعبدالله به حقانیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا شهادت می‌دهند و در راه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم قدم بر می‌دارند.

اسماعیلی ادامه داد: برای رسیدن به هدف عالی و توحید باید دل و جان ما در اختیار خدا و اهل‌بیت(ع) باشد علاوه بر آن پایبندی به جایگاه اربعین است چراکه این روز وحدت‌ آفرین و هدایتگر جامعه اسلامی است.

امام جمعه قرچک گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی با شکوه و حیرت انگیز است؛ چرا که با شرکت در این حماسه، روحیه مقاومت و اخلاق‌ مداری در انسان رشد می‌کند لذا اربعین تمدن ساز جامعه است.

وی بیان کرد: در دنیای اسلام تا کنون مخلوقی نبوده که به اندازه اباعبدالله(ع) به عهد و پیمان الهی وفادار بوده باشد؛ اما ماهم برای نزدیک شدن به آن مقام باید به عهد و پیمان امام عصر پایبند باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: امروزه وظیفه ملت های اسلامی، ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و پیدا کردن بایدها و نبایدهای ترویج این فرهنگ است؛ چرا که حالا دشمن با تمام خود در برابر مسلمانان ایستاده تا اسلام را در جهان کمرنگ کند.

این مسئول ادامه داد: همین‌که هم‌ اکنون دولت کفر در برابر قیام اربعین سکوت کرده و نمی‌تواند شک و شبهه‌ای در عظمت این قیام ایجاد کند؛ نشان از بزرگی بیش از اندازه عاشوراست؛ پس باید مسلمانان با جهاد تبیین این فرهنگ را گسترش دهند.

وی افزود: در آستانه سالروز شهادت رجایی و باهنر دوتن از اسوه‌های نامدار در حوزه‌های مدیریتی در طول تاریخ انقلاب اسلامی هستند، که در دوران حضور با خدمت خود به مردم حماسه آفریدند.

امام جمعه قرچک در پایان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم رای اعتماد دادند که این بیانگر اتحاد و توقع است، چرا که ملت برای آینده خود متوقع است و دولت مردان باید با تفکر راهبردی و درست از این اعتماد به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha