• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060200565
  • خبرنگار : 90062

به‌روز رسانی شده است

همگام با زوار، ۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۱ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز جمعه دوم شهریور ماه، درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

کردستان- فعالیت ۳۶ پایگاه امدادی جهت ارائه خدمات به هموطنان و زائران در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ۱۶ مرداد الی ۱ شهریور ماه سال جاری، ۶ هزار زائر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند. 

پیام جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این مدت تیم های عملیاتی به ۳۷ حادثه اعزام شدند، در پایگاه های امدادی سطح استان، مرز باشماق مریوان و درمانگاه جمعیت هلال احمر کردستان مستقر در سلیمانیه عراق، به ۳۱۸ مصدوم ارایه خدمت شده است که از این تعداد مصدوم، ۲۵۲ نفر به صورت سرپایی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر درمان شدند و ۲۹ نفر به مراکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر منتقل شدند. 

درخواست ۲ نماینده کرمانشاه از وزیر کشور؛

کرمانشاه- تردد زوار از مرز خسروی در طول سال ادامه یابد

دو نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد اربعین استان از وزیر کشور خواستند تردد زوار از مرز خسروی در طول سال ادامه یابد.

فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل ذهاب در مجلس، امروز(دوم شهریور) در این جلسه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با تاکید بر لزوم رونق بیش از پیش مرز خسروی گفت: کرمانشاه استانی با بیکاری بالا است و در شهرستانهای غربی استان این آمار بیش از میانگین استان است و مرز فرصتی است‌ تا بخشی از این بیکاری جبران شود.

یزد-نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائران پاکستانی اربعین حسینی از یزد

مراسم نکوداشت و بدرقه پیکر مطهر زائرین پاکستانی اربعین حسینی بعدازظهر امروز با حضور جمعی از عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبداللّه حسین (ع) در فرودگاه بین‌المللی آیت اللّه شهید صدوقی (ره) یزد برگزار شد.

«محمد مدثر تیپو» سفیر پاکستان در این مراسم که امروز جمعه دوم شهریور ماه با حضور آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد، سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر و دیگر مسئولان استان برگزار شد، گفت: لحظات بسیار غم انگیزی برای ما و مردم کشور پاکستان است چرا که عزیزان ما در این حادثه شهید شدند.

کرمانشاه-امسال هیچ مشکلی در بازگشت زوار به «مرز خسروی» نداشتیم

استاندار کرمانشاه گفت: امسال هیچ مشکلی در بازگشت زوار به «مرز خسروی» نداشتیم.

محمدطیب صحرایی در جلسه ستاد اربعین استان که امروز (دوم شهریور) با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب زوار از مرز خسروی، گفت: خوشبختانه با توجه به تجارب سال گذشته نقاط ضعف مرز در اربعین امسال مرتفع شد و امسال شاهد تردد بدون مشکل زوار از مرز خسروی بودیم.

وزیر کشور: تعامل مسئولان ایران و عراق در عالی‌ترین سطوح جریان دارد

وزیر کشور در جلسه با مسئولان مرزی ایران و عراق در مرز منذریه (سمت عراقی مرز خسروی)، ضمن بررسی آخرین وضعیت تردد زائران برای شرکت در اربعین حسینی، گفت، در این خصوص، همکاری مسئولان ایرانی و عراقی در عالی ترین سطوح جریان دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، اسکندر مومنی پیش از ظهر جمعه در نشستی با حضور مسئولان ایرانی و عراقی مرزهای خسروی (ایران) و منذریه (عراق)، شرکت کرد. 

وی در این جلسه، از وزیر کشور عراق تشکر ویژه کرد و گفت استقرار 6 نماینده ویژه وزیر کشور عراق در 6 گذرگاه مرزی دو کشور ابتکار خوبی است که با هدف حل فوری مسائل در نقاط صفر مرزی صورت پذیرفته است. 

موج حضور زائران اربعین حسینی در مرز چذابه

مرز چذابه در روزهای منتهی به اربعین حسینی، یکی از پر ترددترین مرزها در استان خوزستان است، به گونه ای که از 16 مرداد تا پایان روز گذشته 1 شهریور ۱۴۳ هزار و ۷۷۴ نفر از مرز چذابه وارد عراق شده‌اند که این تردد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است. زائران کربلا امسال به دلیل مصادف شدن اربعین امام حسین (ع) با فصل تابستان و گرمای شدید استان خوزستان، بیشتر در شب از مرزهای مشخص شده تردد می‌کنند.

حضور وزیر کشور در مرز مهران و گفت‌وگو با زوار

اسکندر مومنی پس از حضور در مرز خسروی، بلافاصله راهی مرز مهران شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان ایلام قرار گرفت و ‌راهی پایانه مرزی ‌شد.

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی وزیر کشور که در گذرگاه مرزی مهران در استان ایلام بسر می برد، در پایانه شهید سلیمانی با زائران اربعین گفت و گو کرد و نظر آنان را در خصوص زیرساخت های مرزی جویا شد.

فارس-تداوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین با حمایت خیران

امام جمعه مرودشت با یادآوری اینکه مواکب اربعینی با حمایت و مشارکت مردم فعالیت می‌کنند، تداوم این فعالیت‌ها را نیازمند حمایت خیران دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری در حاشیه بازدید از موکب امام جواد(ع) مرودشت و اوقاف فارس در  نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در این موکب برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی برای بانوان و آقایان به خصوص جوانان و نوجوانان و کودکان در حال اجراست که هر کدام از آنان بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

زنجان- ارائه بیش از ۵۳ هزار خدمات درمانی به زائران در درمانگاه هلال‌احمر زنجان در کربلا

رئیس کمیته امدادونجات ستاد اربعین استان زنجان گفت: در پنج روز گذشته، ۵۳ هزار و ۸۸۰ خدمت در بخش‌های ویزیت، دارو و پرستاری در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال احمر این استان به زائران اربعین حسینی (ع) ارائه شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، حکمت‌اله‌ هاشمی، اظهار کرد: ۵۶ هزار و ۸۸۰ خدمات در بخش‌های تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، پرستاری و داروخانه به زائران اربعین حسینی (ع) در ۴ روز گذشته در درمانگاه دارالشفاء حضرت زینب کبری (س) ارائه شده است.

کرمانشاه- خروج ۳.۵ میلیون زائر اربعین از کشور/ موج بازگشت تا ۴ روز دیگر ادامه دارد

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به خروج ۳.۵ میلیون زائر اربعین از کشور، گفت: بیش از دو میلیون نفر این افراد به کشور برگشته‌اند.

سیدمجید میراحمدی، امروز(دوم شهریور) در حاشیه بازدید از مرز خسروی، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به روند صعودی موج بازگشت زوار گفت: پیش‌بینی می‌شود این موج تا دو روز پس از اربعین ادامه داشته باشد.

کرمانشاه-تاکنون دو میلیون زائر به کشور برگشته‌اند

وزیر کشور با اشاره به شرایط مناسب مرز خسروی، گفت: در تلاشیم تردد زوار از این مرز در طول سال ادامه داشته باشد.

اسکندر مومنی، امروز(دوم شهریور) در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب مرز خسروی گفت: این مرز در دو سه سال گذشته بازگشایی شده و خوشبختانه طی این سال‌ها ترددها از این مرز روند صعودی داشته است.

سردار رادان: خدمت برای مراسم اربعین خدمتی عارفانه است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بنده مأموریت اربعین حسینی را به نوعی طاعت و عبادت خدا می‌دانم و این خدمت نوعی از خدمت عارفانه است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در قرارگاه اربعین حسینی فرماندهی انتظامی استان خوزستان که به صورت وبینار با مرزهای هفتگانه برگزار شد، با بیان اینکه اگر با چشم دل گوش دهید صدای زنگ اتمام اربعین دارد می‌رسد، افزود: خدمت در اربعین حسینی از مرز عاشقانه با تسخیر و گره زدن دل به دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از طریق زائر آن به مرز عارفانه می‌رسد.

فارس- استان فارس در خدمت‌رسانی به زائران اربعین پیشتاز است

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به تعداد مواکب اربعینی این استان، فارس را یکی از استان‌های پیشتاز در خدمت‌رسانی به زائران اربعین دانست.

سردار هاشم جمالی در حاشیه بازدید از موکب اوقاف فارس در  نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: استان فارس یکی از استان‌های پیشتاز در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور است.

آمادگی همه دستگاه‌ها برای تسهیل بازگشت زائران/روند بازگشت زائران از امروز بیشتر شده است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با تلاش همه دستگاه‌ها از قبیل وزارت راه، سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس و انتظامی همه چیز برای اینکه زائران به راحتی به کشور بازگردند، فراهم است.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه بازدید از مواکب مرز شلمچه اظهار کرد: همان گونه که آمار نشان می‌دهد از امروز روند بازگشت زائران بیشتر از رفت شده؛ اما همچنان بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در کربلا، مسیر کربلا و یا در مسیر بازگشت به مرزهای هفتگانه هستند.

سیستان و بلوچستان- ورود ۴۵هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان‌وبلوچستان

مسئول کمیته حمل‌ونقل اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵ هزار و ۱۴۲ نفر زائر از طریق مرزهای میرجاوه و ریمدان وارد کشور شدند.

رضا جعفری در بازدید از پایانه مرزی ریمدان بیان کرد: آمار کل ورود زائران تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه از مرز میرجاوه ۲۳ هزار و ۱۵۱ نفر و از مرز ریمدان ۲۱ هزار و ۹۹۱ نفر است که در مجموع تعداد زائران ورودی به کشور ۴۵ هزار و ۱۴۲ نفر هستند.

سیستان و بلوچستان-انجام تشریفات گمرکی برای بیش از ۴۶ هزار زائر پاکستانی در میرجاوه و ریمدان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: تشریفات گمرکی برای ورود ۴۶ هزار و ۵۲۱ زوار پاکستانی در آستانه اربعین حسینی از گمرکات میرجاوه و ریمدان انجام شده است.

محمدعلی خاشی امروز جمعه در بازدید از گمرک میرجاوه بیان کرد: از ۲۱ تا ۳۱ مرداد ماه تشریفات گمرکی، ۸۷۳ دستگاه اتوبوس پاکستانی با کارنه ۲ پاساژ انجام و ۴۶ هزار و ۵۲۱ نفر زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین از طریق گمرکات مرزی میرجاوه و ریمدان وارد سیستان و بلوچستان و عازم مرز چذابه شدند.

پیش‌بینی عبور ۹۵۰ هزار زائر از مرز خسروی/ امکان عبور کاروان‌های زیارتی از این مرز در طول سال

وزیر کشور از پیش‌بینی عبور ۹۵۰‌هزار نفر از طریق مرز خسروی خبر داد و گفت: امکان عبور کاروان‌های زیارتی از این مرز در تمام طول سال فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی ضمن اعلام این خبر، درباره تمهیدات صورت گرفته برای مراسم اربعین گفت: خوشبختانه طی اقدامات ستاد قرارگاه اربعین استان کرمانشاه اقدامات خوبی صورت گرفته است. مرز خسروی حدود ۲ سال گذشته باز شد و بازگشایی این مرز به رفت‌وآمدها کمک کرده است. همچنین این مرز طی سال گذشته به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده است. 

گلستان-مراسم پیاده‌روی همزمان با روز اربعین در گرگان برگزار می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان گفت: همزمان با روز اربعین حسینی، مردم مومن و انقلابی گرگان همچون سال‌های گذشته راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی را برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیاده روی روی دلدادگان حسینی به رسم هر ساله در مرکز گلستان و ۲۲ نقطه استان گلستان برگزار می‌شود، اظهار کرد:  مردم مومن و عزاداران ایام ماه‌های محرم و صفر، براساس ساعت‌های اعلام شده از سوی ستادها و کمیته‌های برگزاری در مکان‌های از قبل تعیین شده، حضور خواهند یافت.

کرمانشاه- زوار اربعین از مرز خسروی به کشور برگردند

وزیر کشور با اشاره به شرایط خوب مرز خسروی در استان کرمانشاه، به زوار اربعین پیشنهاد کرد از این مرز به کشور برگردند.

اسکندر مومنی، امروز(دوم شهریور) در جلسه ستاد اربعین که در مرز خسروی برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب زوار از مرز خسروی گفت: این مرز طی دو سال گذشته بازگشایی شده و بازگشایی مجدد آن توانست کمک بزرگی به تمام مرزهای اربعینی کشور باشد و بار تردد زوار از مرزهای مهران و شلمچه را کم کند.

ایلام- بیش از ۲۰۰ هزار زائر توسط ناوگان اتوبوسی در مرز مهران جابه‌جا شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از اول ماه صفر تاکنون ۲۰۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی از پایانه برکت در مرز مهران به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

«سیدزاهدین چشمه‌خاور» در این خصوص اظهار کرد: بیش از ۶ هزار و ۸۷۴ سفر از اول ماه صفر لغایت ۱۷ صفر در پایانه برکت مرز مهران انجام شده که در این بازه زمانی ۲۰۰ هزار و ۸۰۲ نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

خوزستان- شبکه فاضلاب پایانه‌های مرزی خوزستان لایروبی شد

مدیرعامل آبفا خوزستان از لایروبی شبکه فاضلاب پایانه‌های مرزی خوزستان خبرداد.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لایروبی شبکه فاضلاب پایانه مرزی چذابه در روزهای گذشته اظهار کرد: انجام عملیات لایروبی برای افزایش بازدهی و عملکرد چاه فاضلاب بسیار ضروری است. انجام این عمل عمر چاه‌های فاضلاب را بالا می‌برد.

کرمانشاه- تردد بیش از ۶۶۰ هزار زائر از مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۶۶۰ هزار نفر از پایانه مرزی خسروی از ابتدای ماه صفر تا ‌پایان روز گذشته(اول شهریور) خبر داد.

سید شهرام کهریزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته (اول شهریور)، ۶۶۰ هزار و ۴۸۶ نفر از پایانه مرزی خسروی عبور کردند.

ایلام- زائران قبل از روز اربعین به کشور بازگردند 

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: منطقی سازی رفتار خود زائران حسینی به لحاظ تجاربی که در طول این چند سال داشته اند باعث شد تا مدت زمان ماندگاری زائران در کشور عراق کاهش یابد و از هم اکنون موج سنگین برگشت زائران به کشور عزیزمان آغاز شده است. 

سردار محمد شرفی امروز جمعه دوم شهریورماه ۱۴۰۳، با حضور در مرز مهران ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: رسانه ملی در راهپیمایی بسیار منظم و برنامه‌ریزی شده اربعین که امسال شاهد آن بودیم خوب درخشید و توانست با اطلاع رسانی دقیق و به موقع گاهی بخشی به مردم نقش بی‌بدیل داشته باشد.

اصفهان-اربعین به‌مثابۀ یک پدیده فرهنگی

اربعین را باید دید، لمس کرد، بویید و با تمام وجود حس کرد؛ انسان های متعدد از فرهنگ‌ها و با زبان‌ها و در سنین و جنس متفاوت در یک معنا و حقیقتی به نام امام حسین(ع) و حادثه عاشورا به زبان فلسفی ذوب شده و با این معنا متحد می‌شوند.

این مفهوم که نور مطلق است در وجود ایشان نشسته و همه، شعاع آن نور می‌شوند و این نور را باید دید و گرمای آن را حس کرد، روشنای آن را لمس کرد، آدم‌هایی که حامی آن هستند را دید. این‌گونه می‌توان از محبت و سخاوت، ایثار، نوع دوستی این آدم‌ها بهره گرفت و از نزدیک شناخت پیدا کرد. همایش عمومی اربعین یک رویداد صرفاً فرهنگی نیست و البته پرداختن به بُعد فرهنگی آن نباید به معنای نادیده گرفتن ابعاد دیگر آن تعبیر شود. اما چنین رویداد بزرگی با شرکت بیست میلیون نفر از سراسر جهان حول یک موضوع فرهنگی، اتفاقی عادی نیست.

کرمانشاه-پذیرایی روزانه ۲۰ هزار زائر اربعین در موکب‌های کرمانشاه

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: روزانه ۲۰ هزار نفر از زوار اربعین در موکب‌ها و اقامتگاه‌های راهیان نور کرمانشاه پذیرایی می‌شوند.

یونس عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تمامی اقامتگاه‌های راهیان نور در مسیر تردد زوار اربعین در استان برای خدمت رسانی به زوار پای کار هستند، افزود: هم اکنون روزانه حدود ۲۰ هزار نفر از زوار اربعین در موکب‌های راهیان نور استان پذیرایی و اسکان داده می‌شوند.

حضور وزیر کشور در کرمانشاه جهت بازدید از روند تردد زائران اربعین

اسکندر مومنی جهت بازدید از روند تردد زائران جهت شرکت در مراسم اربعین به استان کرمانشاه سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی وزیر کشور در بدو ورود از سوی محمد طیب صحرایی استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه مورد استقبال قرار گرفت. 

 هدف از سفر مومنی بازدید از روند تردد زائران جهت شرکت در مراسم اربعین است.

همگام با زوار، 1 روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایلام-حضور پررنگ بانوان در سفر پررمز اربعین حسینی

جذبه عشق امام حسین(ع) در سفر اربعین، همانگونه که هر ساله میلیون‌ها زائر عاشق را به سرزمین کربلا فرا می‌خواند، امسال هم بانوان در این سفر پر رمز و راز حضور وصف‌ناشدنی داشتند.

در میان شگفتی‌های سفر میلیونی اربعین، حضور بانوان در سنین مختلف با وجود گرمای بسیار زیاد، پرنگ است. شرکت بانوان در این پیاده روی امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است. شور و شوق آن‌ها در این مراسم بیش از آقایان است، به‌گونه‌ای که موانع راه را با اراده بر خود هموار کرده‌اند و بر مشقت‌های سفر همچون گرما، پیاده‌روی طولانی و معطلی‌ها و... غلبه کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha