• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403060200544
  • خبرنگار : 30057

نحوه محاسبه اعتبار مالیاتی برای ICTها تبیین می‌شود

نحوه محاسبه اعتبار مالیاتی برای ICTها تبیین می‌شود

نشست تخصصی «اعتبار مالیاتی در حوزه ICT» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نشستی برای اعتبار مالیاتی حوزه ICT برگزار می‌شود.

در این نشست، مزایای اعتبار مالیاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به صورت تخصصی تشریح خواهد شد. 

تبیین جزئیات قانون جهش تولید، سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه زیرساخت و تحقیق‌ و توسعه و حوزه بهره‌مندی شرکت‌ها از مزایای اعتبار مالیاتی از محورهای بحث و تبادل نظر در این رویداد خواهد بود.

مخاطبان این  نشست، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ICT و سرمایه‌گذاران صنایع مختلف در حوزه فناوری هستند.

ژمان برگزاری این نشست روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه و محل برگزاری آن در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌ جمهوری تعیین شده است.

به گزارش ایسنا ، با هدف جهت ­دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌­بنیان بر اساس بند (ب) ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌­بنیان شرکت‌های دارای فعالیت‌­های تحقیق و توسعه از اعتبار مالیاتی برخوردار می­‌شوند. به این نحو که معادل هزینه­‌های انجام شده در پروژه‌­های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌­های دارای پروانه بهره‌­برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال­‌های بعد کسر می­‌شود.

پروژه تحقیق و توسعه مشمول اعتبار مالیاتی، مجموعه­‌ای از فعالیت­‌های فناورانه است که سطح فناوری محصولات، خدمات یا فرآیندهای حاصل از پروژه‌­های تحقیق و توسعه باید در حوزه فناوری‌­های بالا یا متوسط به بالا منطبق با فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان یا معیارهای تفصیلی منتشر شده برای کالاها و خدمات دانش‌بنیان باشد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha