• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060100432
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست اداره‌کل صنعت معدن و تجارت استان:

سنگ اندازی در مسیر پیشرفت سرمایه گذاران مانع توسعه و رونق آذربایجان شرقی می‌شود

سنگ اندازی در مسیر پیشرفت سرمایه گذاران مانع توسعه و رونق آذربایجان شرقی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره‌کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: فرآیندهای زائد اداری مانع سرمایه گذاری افراد می‌شود و در نهایت سنگ اندازی به سرمایه گذاران، مانع توسعه و رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی در مجمع عمومی شورای اسلامی استان با اشاره به منویات رهبری در خصوص اهمیت رونق اقتصادی کشور، اظهار کرد: هیچ آسیبی به مملکت نمی‌رسد مگر اینکه اقتصاد آن کشور لطمه ببیند و رونقی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه علی رغم وجود ظرفیت‌های اقتصادی در کشور، متاسفانه شاهد مهاجرت جوانان نخبه از کشور هستیم، تصریح کرد: باید با بهره مندی از ظرفیت صنایع، معادن و واحدهای تولیدی کشور، شرایطی مناسب برای اشتغال جوانان فراهم شود تا مهاجرت این قشر متوقف شود.

وی در توصیه به واحدهای تولیدی استان نیز اعلام کرد: واحدهای تولیدی نیز برای رقابت در بازارهای داخلی و جهانی، باید کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند.

سرتیپی همچنین در خصوص صدور مجوز برای معادن گفت: صدور هر گونه مجوز برای معادن بدون استعلام از سازمان‌های مربوطه مانند محیط زیست و منابع طبیعی هرگز صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: ۴۱ درصد معادن استان راکد است، چنانچه معدنی فعالیت نکند، طبق ماده ۲۱ قانون معادن، سلب صلاحیت می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه وی منطقه‌ای خشک است و نمی‌توان تنها از راه کشاورزی موجبات رونق اقتصادی را فراهم کرد، اظهار کرد: در حال حاضر در بحران آبی به سر می‌بریم، بنابراین باید برای توسعه منطقه آذربایجان، به سمت توسعه صنعت رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۲۰:۱۴

آذربایجان شرقی بهترین موقعیت ترانزیتی دارد