• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403060100396
  • خبرنگار : 50212

ثبت‌نام ۵۷ هزار زائر اربعین از استان مرکزی

ثبت‌نام ۵۷ هزار زائر اربعین از استان مرکزی

ایسنا/مرکزی دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: از مجموع سه میلیون و ۲۷ هزار و ۳۷۵ نفر در کشور تاکنون ۵۷ هزار و ۶۷ نفر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده و متقاضی اعزام شده‌اند.

حمیدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استان مرکزی در میزان اعزام زائران برای اربعین حسینی رتبه پازدهم کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: آمار زائران اعزامی از استان مرکزی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است که پس از اتمام اعزام زائران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به خدماتی که به زائران اربعین از استان مرکزی ارائه می شود گفت: ۳۰ موکب استان مرکزی از زرندیه تا نقطه صفر مرزی مهران در بخش‌های پذیرایی، اسکان، خدمات خودرویی، سلامت و تغذیه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند. ۵۲ موکب این استان نیز در سامرا، کاظمین، نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی بیان کرد: موکب سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اراک و موکب پالایشگاه و پتروشیمی شازند نیز خدمات تخصصی مربوطه را به زائران ارائه می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه استان مرکزی معین استان ایلام و شهر مهران است، گفت: با استقرار موکب در شهر مهران افزون بر ۱۰۰ نفر پاکبان در نقطه صفر مرزی بین ایران و عراق مشغول خدمت رسانی به زائران هستند. همچنین دستگاه‌های خدمات رسان استان به همراه هلال احمر خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی متشکل از دستگاه های اجرایی استان از اردیبهشت ماه سال جاری برای ارائه خدمات در اربعین گفت: تکالیف دستگاه های اجرایی در این کمیته مشخص شد و همچنین مقرر شد هلال احمر استان با دایر کردن درمانگاه در شهر کربلا خدمات بهداشتی و درمانی را با حضور افزون بر ۵۰ نفر را به زائران ارائه کند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای برگشت زائران اربعین حسینی گفت: کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی با مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایانه مرزی مهران مستقر است و با دستور استاندار مرکزی ماشین آلات حمل و نقل عمومی به مرز اعزام شده اند تا زائران بتوانند با سهولت به کشور برگردند.

وی گفت: خوشبختانه مدیریت برگشت زائران بسیار خوب بوده است و امیدواریم با خدماتی که ارائه شده مشکلی در برگشت زائران بوجود نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha