• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060100094
  • خبرنگار : 50590

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبرداد

افتتاح دبیرخانه دائمی روز همدان

افتتاح دبیرخانه دائمی روز همدان

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان همدان از تجلیل از ۱۸ نفر از مفاخر همدان همزمان با روز همدان خبرداد و گفت:دبیرخانه دائمی روز همدان مصادف با روزهمدان در مجتمع فرهنگی شهید آوینی افتتاح می شود.

مسعود ویژه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زمستان ۱۴۰۱به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان همدان با ارائه مستنداتی از تاریخ و تمدن همدان مکاتباتی مبنی بر نامگذاری یک روز به نام همدان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد و در نهایت در اردیبهشت ماه در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده و یکم شهریور در تقویم رسمی به نام روز همدان مصوب شد.
وی با بیان اینکه زمانی که از تاریخ و فرهنگ صحبت می‌کنیم همدان مجموعه از آثار فرهنگی و تاریخی را در خود جایی داده است، افزود: همدان تاریخ مادها را در خود جای داده است و به عنوان نخستین سکونتگاه و شهر در دنیا به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه کتابچه معرفی همدان در برخی از موکب ها توزیع می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به اینکه امسال اولین سالی است که روز همدان در تقویم کشور ثبت شده است و این روزها به دلیل تقارن با اربعین حسینی زائرین زیادی از همدان عبور می‌کنند به منظور شناخت بیشتر از همدان و معرفی آثار تاریخی و مفاخر کتابچه همدان در برخی از موکب ها توزیع می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای یکم شهریور در نظرگرفته شده از جمله ادای احترام فارغ التحصیلان رشته پزشکی به شیخ الرئیس ابوعلی سینا، وبینار پزشکان و شخصیت‌های برجسته در آرامگاه بوعلی سینا، به نمایش گذاشتن نقاشی‌ها و طراحی هایی که از مکان های تاریخی همدان توسط نقاشان کشیده شده در مجتمع شهید آوینی، رونمایی از کتاب شعر کودک و نوجوان با محورجاذبه های گردشگری همدان و به نمایش گذاشتن ۱۰ عکس هنری و تاریخی از زنده یاد استعدادی از جمله برنامه‌های یکم شهریور است.
ویژه با بیان اینکه انجمن های مردم نهاد به طور خودجوش ویژه برنامه های را در روز همدان برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر نهادهای دولتی دوستداران هنر و تاریخ در راستای بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی‌سینا و روز همدان ویژه برنامه‌های را در آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌کنند به طوریکه فردا موزه‌های همدان به صورت رایگان علاقمندان را پذیرا هستند.
وی با بیان اینکه جشنواره کاریکاتور کودکان که در اردیبهشت ماه برگزار شد آثار هنرمندان فردا درمجتمع شهید آوینی به نمایش گذاشه می‌شود، یادآور شد: ۴۰۰ اثر از اقصی نقاط کشور و دو اثر خارجی که در جشنوار کاریکاتور کودک و نوجوان شرکت کرده بودند، در مجتمع آوینی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین از دکتر «قاسم پورحسن» ابن سینا پژوه و نوسینده آثار سینایی هم با حضور مسئولان کشوری و استانی تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha