• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060100078
  • خبرنگار : 50490

سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

ایسنا/مازندران عبارت سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست عبارتی است که بارها توسط مسئولان عنوان شده اما بدرستی مفهوم این عبارت چقدر در جامعه فعلی نشان داده شده است.

برای عملی کردن این عبارت ابتدا باید متولیان امر به حوزه ورزش ورود کنند. اعتباراتی مناسب برای اقشار مختلف جامعه تعریف کنند و ورزش همگانی را گسترش دهند گرچه برای ایجاد چنین فضایی اعتبار نیاز است اما می‌توان به چشم سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه نیروی انسانی نگاه کرد.

در بررسی این پدیده ارزشمند باید سری به ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در پارک‌ها زد. نشاط و سرزندگی، انگیزه ادامه زندگی، کاهش استرس، سبک زندگی مناسب و غیره در ورزشکاران به این مهم صحه گذاشته است.

 در سرمایه گذاری برای ورزش هزینه‌ای وجود ندارد، هر چه هست از ابتدا تا انتها سرمایه‌گذاری است. وقتی از این پدیده غفلت کنیم هزینه‌های سرسام آوری در حوزه های اجتماعی برای ما به بار می آورد و صدها برابر این سرمایه گذاری باید هزینه کنیم اما هرگز نمی‌توانیم جبران کنیم.

در این خصوص گفت‌وگویی داشتیم با کسانی که که با شرکت در ورزش صبحگاهی به سلامت جسمی و روحی دست یافتند.

الهه یارمحمدی به ایسنا می‌گوید: یکی از برنامه های عمده‌ای که در زندگی خود طی ۲۵ سال به آن توجه دارم ورزش صبحگاهی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به استرس فعلی جامعه بشری شاهد افزایش بیماری های روح و روان هستیم می‌افزاید: این امر در انگیزه به ادامه زندگی تاثیر عمده دارد.

یارمحمدی ادامه می‌دهد: یک سال قبل دچار سکته مغزی و فلج جسمی صورت و دست شدم و حافظه خود را از دست دادم وبه طور کلی در خواب من اختلال ایجاد شد و یک سال خواب نداشتم.

وی با اشاره به اینکه بعد از این اتفاق دکتر متخصص ناامید از بهبودی و سلامت من شد، اضافه می‌کند: چندین ماه در خانه بستری بودم تا به سختی قادر به راه رفتن شدم به محض حرکت دوباره ورزش صبحگاهی را شروع کردم و از بهبودی ناامید نشدم.

یارمحمدی می‌گوید: بعد از چندین ماه ورزش و صبرو بردباری موفق به درمان جسمی و روحی شدم و مدتی است که در طول شبانه روز سه ساعت قادر به خوابیدن هستم. هرچند کاملا بهبود نیافتم اما پیشرفت درمانی ۸۰ درصدی خود را مدیون ورزش صبحگاهی هستم.

سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

محدثه احمدی نیز ۸۰ سال از خدا عمر با عزت گرفته است از درد ناحیه کمر که دچار مشکل بوده و به ندرت قادر به راه رفتن است، به ایسنا می‌گوید: مدتی است که پسرم برای بهبود من هرصبح مرا با ویلچر به پارک آورده و خود می‌رود و دو ساعت بعد مرا به خانه برمی‌گرداند.

این مادر بابلی می‌افزاید: این مدت فرصت خوبی است که بتوانم به کمک میله‌های دور پارک قدم بزنم هم روحیه من بهتر شود هم بیماری من پیشرفت نداشته باشد.

احمدی یادآور می‌شود: انگیزه من به زندگی بیشتر شده و در تعامل با اطرافیان موفق‌تر هستم ضمن اینکه مثل بقیه سالمندان گوشه‌ای نمی‌نشینم تا منتظر مرگ باشم و با این روحیه اطرافیان را آزار دهم.

افزایش ایستگاه ورزش صبحگاهی و سحرگاهی در بابل

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل نیز از افزایش تعداد ایستگاه ورزشی صبحگاهی و سحرگاهی با همکاری شهرداری بابل به ایسنا می‌گوید: با همکاری شهرداری قصد داریم تعداد ایستگاه ورزشی صبحگاهی و سحرگاهی را افزایش دهیم تا در بیشتر پارک‌های شهرستان اجرا شود.

لیلا عرب از اجرای این طرح در پارک نوشیروانی و نیلوفر آبی در بابل خبر داد و می‌افزاید: اگر شهرداری همچون گذشته با ما همکاری داشته و مبلغی برای مربی و ایاب و ذهاب آن در نظر بگیرد می‌توان این طرح را در پارک موزیرج و کمانگر کلای بابل نیز اجرا کرد.

وی با قدردانی از سازمان فضای سبز و سازمان فرهنگی شهرداری بابل یادآور می‌شود: یکی از اقدامات خوبی که در پارک نوشیروانی انجام شد قرار دادن میز تنیس روی میز بود که امیدواریم در دیگر پارک‌ها هم انجام شود.

زمین ورزشی هفت تیر بابل سبز شد

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل همچنین با اشاره به اینکه چمن زمین ورزشی هفت تیر بابل سبز شد، می‌گوید: از محل اعتبار کمیته برنامه ریزی شهرستان پنج میلیارد تومان برای سیستم صوتی، خزانه، مخزن آب، پیست دور زمین فوتبال، موتورخانه و حفر چاه آن مصوب شده است.

سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل کامل پروژه زمین هفت تیر بابل به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح می‌کند: فاز دوم احداث سکوی تماشاچیان با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر نیمه کاره و رها شده است و تنها تا مرحله زیر سازی انجام شده که برای تکمیل آن نیازمند اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان هستیم.

لیلا عرب با اشاره به اینکه سالن کشتی بعد ۴۰ سال بازسازی و مرمت می‌شود، می‌افزاید: شهریور ماه امسال این پروژه درهفته دولت افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: تنها اجازه اجرای پروژه هایی را داریم که در شهرها و روستاها مردم مشارکت ۴۰ درصدی داشته باشند همانند اقدامی که با مشارکت مردم روستای «دیوا ملک شاه» در حال انجام است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل از نهضت تکمیل رختکن ها خبرداد و خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه رختکن ها در بابل اعتبار ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی اختصاص دادیم.

 وی می‌افزاید: نوسازی اماکن و سالن ورزشی از دیگر اقدامات در حال انجام است که از جمله می‌توان به سالن ورزشی بالا مرزناک اشاره کرد که چند سال فعالیتی نداشته و مخروبه بود نوسازی سقف، نقاشی و رنگ آمیزی آن در حال انجام و برای کفپوش آن نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم و پیمانکار در حال انجام کار است.

وی از روند بازسازی سالن‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در بابل خبر می‌دهد و می‌گوید: همچنین در بحث نوسازی نیزاقدامات خوبی انجام شد، برای بازسازی رختکن، سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی سالن و کفپوش سالن ورزشی شهید سجودی نیز مبلغ یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم.

سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه نیست

رشد ۱۲ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در بابل

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته نسبت به پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است، یادآور شد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در مرداد ماه سال گذشته ۱۱ هزار و۳۶۱ نفر بوده که این تعداد در مرداد ماه امسال به ۱۲ هزار و ۷۸۷ نفر افزایش یافت که رشد ۱۲ درصدی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: هدف ما در این طرح بیمه کردن ورزشکاران حرفه‌ای و فعالین حوزه ورزش همگانی است، زیرا بیمه ورزشی شناسنامه ورزشی و کمک هزینه ورزشکار است این بیمه نشان می‌دهد که چند ورزشکار حرفه‌ای داریم ورزشکاران در صورت داشتن کارت بیمه قادر خواهند بود در مسابقات شرکت کنند.

عرب با اشاره به اینکه بیشتر زمین های ورزشی ما سند ندارد اخذ سند زمین‌های ورزشی را از مهم‌ترین دغدغه اداره ورزش و جوانان بابل برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده سند زمین ورزشی هفت تیر بابل اخذ شد اما شهرستان بابل بیش از ۱۰۰  زمین ورزشی دارد که بیشتر سند ندارند. پیگیر سند برای این زمین‌ها برای کاهش حاشیه های احتمالی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha