• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060100041
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ارتباط پزشک و بیمار اخلاق محور باشد

ارتباط پزشک و بیمار اخلاق محور باشد

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: علم پزشکی علم ارتباط با جسم و روح افراد است به همین علت باید ارتباط پزشک و بیمار، اخلاق‌محور باشد.‌

آیت‌الله حبیب اله شعبانی‌موثقی پنجشنبه یکم شهریور ماه در آیین گرامیداشت روز پزشک و روز همدان در آرامگاه بوعلی سینا با اشاره به ذخایر ارزشمند اندیشه و علم در شهر همدان، اظهار کرد: امروز روز همدان و روز پزشک است و با توجه به ثبت جهانی هگمتانه گرامیداشت این مناسبت‌ها برای استان بسیار ارزشمند است. وی با بیان اینکه علم پزشکی از شریف‌ترین علوم است، تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات دینی، پزشک باید بصیر و مورد وثوق باشد چون علاوه بر مهارت، معرفت به مخاطب و انسان‌شناسی نیز باید در وجود پزشک متبلور باشد که بوعلی‌سینا از این ویژگی‌ها بسیار غنی بود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: بوعلی‌سینا صرفاً پزشک نیست و نگاه عارفانه‌ای به دنیا دارد که هم به جسم و هم به صفات برجسته بشری به‌ویژه فکر و اندیشه بیمار توجه می‌کند و خدا را شاکریم که جامعه ما از وجود پزشکان متدین و دغدغه‌مند بهره‌مند است. 
وی با بیان اینکه عمر آدمی وقتی برکت دارد که ارتباط ما با بیمار، اخلاق‌محور باشد، تأکید کرد: باید یاد کنیم از پزشکان و پرستارانی که بسیاری از زحمات بیماران بر دوش آنهاست و هماره با همت و شفقت، بار حوزه درمان را به دوش می‌کشند. 
آیت الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه طب سینوی مبتنی بر پیشگیری است نه درمان و امید است مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان در تداوم و تعمیق این موضوع هم مثل گذشته گام بردارد، گفت: توجه بیشتر به حوزه پیشگیری، بار مشکلات حوزه درمان را خواهد کاست و این محور مهمی است که باید بیشتر به آن توجه کرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همدان از جمله استان‌هایی است که در مسیر اربعین قرار دارد و ۱۷۰ موکب در استان ارائه خدمت می‌کنند و حال و هوای اربعین در موکبها جریان دارد و این خدمتگزاری در مسیر اباعبدالله اتفاق ارزشمندی است و از متولیان امر برای حمایت از این جریان قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، امروز یکم شهریور ماه روز پزشک و روز همدان، مسئولان استان همدان و پزشکان به مقام ابوعلی‌سینا ادای احترام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha