• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060100027
  • خبرنگار : 50980

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

راه‌اندازی مرکز پرتودرمانی در همدان هزینه‌های این درمان را کاهش داد

راه‌اندازی مرکز پرتودرمانی در همدان هزینه‌های این درمان را کاهش داد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هزینه بیماران سرطانی همدان با راه‌اندازی مرکز پرتودرمانی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است، تأکید کرد: هزینه پرتو درمانی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با راه‌اندازی این بخش در مرکز جامع سرطان دانشگاه علوم پزشکی همدان، میزان هزینه دریافتی از بیماران ۱۰ برابر کاهش یافته است.

  دکتر محمد مهدی مجذوبی  پنجشنبه یکم شهریور ماه در آیین بزرگداشت  روز پزشک و همدان، ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: جامعه پزشکی استان همدان یکی از شریف‌ترین جوامع پزشکی کشور است که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ پزشک در همدان در حال خدمت رسانی به مردم هستند، افزود: امکانات و خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان به گونه‌ایست که از استان‌های دیگر برای دریافت خدمات درمانی به استان همدان سفر می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان با داشتن  بیمارستان تخصصی قلب و عروق فرشچیان و بیمارستان فوق تخصصی کودکان به عنوان قطب درمانی قلب و بیماری های کودکان تبدیل شده است.
 دکتر مجذوبی با بیان اینکه در حوزه درمان در مجموعه  بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی و  درمانی به مساحت  بیش از ۸۵ هزار متر مربع به فضای فیزیکی به مجموعه استان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ درصد به مجموع  خوابگاه‌های استان همدان اضافه شده است.
وی  از کسب رتبه برتر در حوزه رفاهی دانشجویی خبر داد و افزود: در سه سال اخیر چهار پژوهشکده علوم بالینی ابن سینا، علوم و فناوری بهداشت، سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب و سلامت روان اضافه شده است که ذیل هر یک از پژوهشکده‌های سرطان، علوم و فناوری بهداشت، بالینی ابن‌سینا، علوم اعصاب و سلامت روان سه تا شش مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی و اعلام شده است.
دکتر مجذوبی اذعان کرد: طب ایرانی، علم مبتنی بر شواهد است که در این راستا سعی کردیم مرکزی در شأن مردم استان و شهر همدان را ایجاد کنیم.
  وی با بیان اینکه در قالب طب ایرانی دانشجویان برخی رشته‌ها از جمله تغذیه در این مرکز  آموزش می بینند، تصریح کرد: در هفته اخیر  موزه تاریخ سلامت  بدیع الحکما  افتتاح شد.
  این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته تاکنون همه ظرفیت‌ها، اسناد و مدارک و ابزارهای قدیمی از معاونت های دانشگاه و مراکز بهداشتی درمانی استان و پزشکان قدیمی جمع‌آوری شده است.
به گزارش ایسنا، امروز یکم شهریور ماه روز پزشک و روز همدان، مسئولان استان همدان و پزشکان به مقام ابوعلی‌سینا ادای احترام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha