• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403053121972
  • خبرنگار : 71489

تکذیب یک‌ادعا درباره دلیل سانحه برای هلی‌کوپتر شهید رئیسی

تکذیب یک‌ادعا درباره دلیل سانحه برای هلی‌کوپتر شهید رئیسی

مرکز ارتباطات رسانه و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، ادعای مطرح‌شده در یک خبرگزاری درباره جزئیات سقوط بالگرد شهدای خدمت را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز ارتباطات رسانه و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، آنچه در  یک خبرگزاری به نقل از «منبع آگاه امنیتی!» آمده، مخدوش و از اعتبار ساقط دانست و یادآور شد: پیشتر مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح، به‌عنوان متولی و مسئول انتشار اخبار بررسی این حادثه، در دو بیانیه‌ی جداگانه به ابعاد و دلایل سقوط بالگرد اشاره کرده بود.

آنچه که در خبر ادعایی فارس در خصوص حضور دو نفر در بالگرد برخلاف پروتکل‌های امنیتی، آمده و از آن به‌عنوان یکی از عوامل سقوط بالگرد که قدرت کشش کافی برای تنظیم ارتفاع پروازی نداشته، یاد شده است، از اساس کذب می‌باشد.

لازم است، رسانه‌ها در انتشار اخبار دفاعی، امنیتی و انتظامی، ضمن هماهنگی با این مرکز، دقت نموده و صحت را فدای سرعت نکنند و زمینه‌ی سوءاستفاده دشمنان را فراهم نسازند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

برای مقابله با میدانهای االکتریکی و مغناطیسی بر هواپیماها و هلی کوپترها ، بدنه آنها را از مواد فلزی میسازند و اگر بدنه آنها از مواد غیر فلزی مانند کامپوزیت ها ساخته شده باشد ، لایه ای فلزی روی آنها میکشند تا قفس فارادی تشکیل شود . اما قفس فارادی چیست

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۴:۳۹

... بدنه اکثر هواپیما ها از مواد فلزی و در غیر آن با لایه فلزی ساخته میشود ، تا در صورت برخورد امواج مغناطیسی به بدنه هوابیما در آسمان ، این امواج بجای ورود به درون هواپیما و تجهیزات آن ، روی سطح فلزی بدنه هواپیما سرگردان شوند و درنهایت ازآن خارج شو

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۴:۵۶

... این حالتها بعلت همان قانون قفس فارادی است که توضیحش داده شد. اما تنها ناحیه در بدنه هواپیما که قفس فارادی نمیتواند در آن تشکیل شود شیشه مقابل کابین خلبان است بنابراین امروزه لایه ای نازک از فلز آلومینیوم نانو روی شیشه مقابل خلبان میکشند ...