• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403053121839
  • منبع : نمایندگی مازندران

اخبار انتظامی مازندران

از دستگیری ۴۰۳ سارق و مالخر تا رفع تصرف ۵۰۰ میلیاردی اراضی ملی در مازندران

از دستگیری ۴۰۳ سارق و مالخر تا رفع تصرف ۵۰۰ میلیاردی اراضی ملی در مازندران

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح مقابله با سرقت در شهرستان نور از دستگیری ۳۵۶ سارق و ۴۸ مالخر در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار«حسن مفخمی شهرستانی» با اعلام این خبر، بیان کرد: طرح مقابله با سرقت در استان به منظور افزایش احساس امنیت برای شهروندان با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مناطق جرم خیز اجرا شد.

وی که برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح مقابله با سرقت به شهرستان نور عزیمت کرد، افزود: ماموران انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه ها و پلیس‌های تخصصی سطح استان با تلاش بی‌وقفه و شناسایی متهمان در سطح استان با هماهنگی قضائی ۴۱۸فقره سرقت را کشف و ۳۵۶ سارق و ۴۸ مالخر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: همچنین در این طرح ۱۴۵ پابند الکترونیکی روی پای سارقان و مجرمان حرفه‌ای نصب شد و  ۱۹۷ خودرو پلاک مخدوش توقیف و ۷۹ محکوم متواری دستگیر شدند.

سردار مفخمی در پایان از نمایشگاه دستاوردهای طرح مقابله با سرقت در شهرستان نور که با حضور مسئولان شهرستان همراه بود، بازدید و از تلاش‌ها و زحمات کارکنان قدردانی کرد.

کشف ۲ کیلو مواد مخدر در عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ داود صفاری زاده در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی و پخش مواد مخدر توسط یک عامل افیونی،  بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران انتظامی این فرماندهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی میدانی متهم را در حال جابجایی مواد مخدر شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه خودروی وی را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری موفقیت آمیز متهم،تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی سواری توقیف شده، ۲ کیلو موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سرهنگ صفاری زاده ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری عامل چاقوکشی در کمتر از ده دقیقه در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری عامل چاقوکشی در کمتر از ده دقیقه، در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد در شهر ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی یگان امداد و پایگاه اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی یگان امداد و پایگاه اطلاعات شهرستان ساری بلافاصله در محل حاضر شدند و طی بررسی انجام شده مشخص شد ۱ نفر بوسیله سلاح سرد بدلیل خصومت شخصی، یکی از شهروندان را با چاقو جا مانده در ناحیه شکم مجروح کرده که پس از هماهنگی با اورژنس ۱۱۵، مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم از اراذل نوظهور و پیش از حضور ماموران از محل متواری شده بود، پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتی موفق شدند عامل چاقو کشی را در کمتر از ده دقیقه شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه متهم به هویت م . م پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تاکیدکرد: پلیس با هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم بزنند.

رفع تصرف ۵۰۰ میلیاردی اراضی ملی در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصر صالحی در تشریح این خبر اظهار کرد: به‌دنبال کسب خبری مبنی بر تصرف‌های غیرمجاز بخشی از اراضی ملی در یکی از مناطق شهرستان کلاردشت، رسیدگی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام گرفته توسط پلیس و نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان کلاردشت مشخص شد، تعدادی از افراد سودجو۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی تصرف کرده و سه ساختمان ویلای نیز به‌صورت غیر مجاز در آن‌ها بنا کردند.

سرهنگ صالحی با اشاره به آزادسازی زمین تصرف شده و تخریب بناهای غیر مجاز با هماهنگی قضایی، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین تصرف شده ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی، خاطرنشان کرد: در این پرونده ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha