• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403053121763
  • خبرنگار : 50976

استاندار فارس اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۹۸۳ پروژه عمرانی طی هفته دولت در فارس / کاهش ۳۰ درصدی مرگ ناشی از تصادفات

بهره‌برداری از ۹۸۳ پروژه عمرانی طی هفته دولت در فارس / کاهش ۳۰ درصدی مرگ ناشی از تصادفات

ایسنا/فارس استاندار فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۹۸۳ پروژه طی هفته دولت با اعتبار ۲۶۳ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۳۱ مردادماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت در فارس، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای خدمت، شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی اظهار کرد: احتمالاً بهره‌برداری از پروژه‌ها را در هفته دولت انجام خواهیم داد تا مردم از دستاوردهای آن بهره ببرند اما ممکن است افتتاحیه رسمی تا زمان استقرار وزرای دولت جدید به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: در هفته دولت ۹۸۳ پروژه به ارزش تقریبی ۲۶۳ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان در زمینه آب آشامیدنی، راه‌های اصلی، فرعی، روستایی، عشایری، بهداشت و درمان، فضای آموزشی و فرهنگی، امور برق، موارد صنعتی و کشاورزی، عمران شهری روستایی، امور ورزشی، مسکن و سایر پروژه‌های عمرانی زیربنایی خدماتی و رفاهی در استان فارس افتتاح خواهد شد.

ایمانیه در ادامه در خصوص تصادفات رانندگی تصریح کرد: در ۴ ماه گذشته و تا آخر تیر ماه طبق آمار در استان فارس نسبت به مشابه سال گذشته ۳۰ درصد مرگ ناشی از تصادفات کم شده است. باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد تا این آمار به حداقل برسد البته طبق آخرین آمار تعداد کشته‌شدگان در کمربندی شیراز از حدود ۷ تا ۸ کشته به صفر تا یک کشته در ماه رسیده است.

وی در خصوص قطع برق در استان نیز اظهار کرد: در زمینه قطع برق مشکلات ریشه‌ای داریم، هیچ راه حلی به جز تغییر و اصلاح مسیر مصرف در کشور در زمینه آب، برق و گاز وجود ندارد و تا زمانی که نگاه ما به افزایش و تولید بیشتر انرژی است به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

ایمانیه با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین روش پاسخ‌دهی به مشکلات سلامت مردم جامعه، اصلاح الگوی زندگی است، گفت: نقش رسانه در اصلاح فرهنگی بسیار پررنگ است، باید بتوانیم در مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف فرهنگ‌سازی کنیم و نیاز به یک انقلاب فرهنگی در زمینه مصرف داریم. برای خروج از بحران آب، برق و گاز هیچ راهی به جز اصلاح الگوی مصرف نیست.

استاندار فارس در مورد مشکلات فاز دوم گویم نیز بیان کرد: درخواست این شهروندان این است که این محدوده به شیراز اضافه شود اما این مورد به سادگی امکان‌پذیر نیست و به نوعی توسعه تلقی می‌شود و نیاز به تایید معاونت شورای شهر سازی کشور دارد. به هر حال در این زمینه تلاش خود را خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در زمینه جذب سرمایه‌گذار در چه جایگاهی هستیم، تصریح کرد: در جذب سرمایه‌گذار، فارس رتبه سوم را در کشور دارا است‌.

توزیع متوازن پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست، پروژه‌هایی که در هفته دولت در استان افتتاح خواهند شد را برشمرد و گفت: ویژگی که این پروژه‌ها دارد توزیع متوازن این پروژه‌ها در بین ۳۷ شهرستان استان و توجه به مناطق محروم است.

محمود رضایی کوچی ادامه داد: ۲۰ پروژه مهم در هفته دولت افتتاح خواهد شد که بیشترین پروژه‌ها در شهرستان شیراز با اعتبار ۲ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان و کمترین پروژه در شهرستان پاسارگاد با اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: احداث باند دوم محور بزرگراهی جهرم ـ لار با اعتبار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مجتمع مرغ گوشتی سالیز در مرودشت با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی که متولی آن سازمان جهاد کشاورزی است. سد تنگ خمار در شهرستان فسا که ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داشته است، از جمله این پروژه‌ها هستند.

رضایی کوچی ادامه داد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهرداری شیراز با اعتبار بالغ بر ۲۰۹ میلیارد تومان، احداث و تکمیل ۹۰ باب مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان با اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان همچنین احداث و تکمیل ۳۰ مرکز درمانی و مجتمع خدمات جامع سلامت در نقاط مختلف استان با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های هفته دولت در استان هستند.

به گفته وی، احداث و تکمیل تصفیه‌خانه شهر لپویی در شهرستان زرقان با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان، پست برق داراب با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بختگان (آباده تشک) با اعتبار ۶ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان، همچنین ۱۳ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و تکمیل پروژه‌های آبرسانی شهر صدرا با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت آبفای شهرستان شیراز از پروژه‌های این ایام هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار کرد: همچنین در هفته دولت، احداث سایت جدید دانشگاه در شهر صدرا توسط دانشگاه صنعتی شیراز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، احداث پست ۲۳۰/۶۶ کیلو ولت شهرستان سفیر در شهر شیراز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، تکمیل تصفیه‌خانه کازرون توسط شرکت آبفای استان فارس با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و همچنین طرح‌های ویژه بهسازی مسکن روستایی و مسکن محرومین و مددجویان با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی(ره) به بهره‌برداری خواهند رسید.

افتتاح فاز اول مجموعه گردشگری کیان در شهرستان لامرد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری، کارخانه آب معدنی خوش آب‌نوش توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی سپیدان با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان،  گازرسانی به روستای دشتک مرودشت با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط شرکت گاز استان فارس، همچنین افتتاح تعدادی زمین چمن مصنوعی در آموزشگاه‌ها در ۱۴ مدرسه با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز، افتتاح بلوار صادقیه شیراز یا بلوار اتحاد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز و طرح تولید بنزین یورو ۴ با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که رضایی کوچی از آنان نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha