• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403053121617
  • خبرنگار : 71955

کتابهای درسی امسال تغییرات خاصی نکرده‌اند/ اجرای آزمایشی چند کتاب جدید در برخی استان‌ها

کتابهای درسی امسال تغییرات خاصی نکرده‌اند/ اجرای آزمایشی چند کتاب جدید در برخی استان‌ها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال اجرای آزمایشی بسیار محدود بسته‌های پایه اول ابتدایی انجام می‌شود گفت: بخش زیادی از تغییرات این بسته‌ها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی، تولید و تالیف انجام شده و اجرای آزمایشی بسیار محدود آن در حد حداکثر ۱۰ کلاس انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال تغییرات خیلی جدی در کتاب‌های درسی نداریم غیر از موارد جزئی که از جانب معلمان اصلاحات صورت گرفته و چند کتاب که به عنوان اجرای آزمایشی در دستور کار قرار گرفته است گفت: سال گذشته اجرای آزمایشی کتاب کار و فناوری پایه ششم و پایه هفتم به صورت محدود انجام شد. امسال کتاب کار و فناوری پایه ششم متناسب با اجرای آزمایشی در فرایندی دیگر برای هشت یا نه استان تغییر خواهد کرد، اگر این اجرا موفقیت آمیز باشد، سال آینده این امر سراسری اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب «ازمن تا خدا» به عنوان کتاب دینی پایه هفتم سال گذشته اجرا شد ادامه داد: این کتاب موازی کتاب دینی است یعنی کتاب قبلی حذف نشده و برای یک سری از استان‌ها و مدارس در کنار کتاب اصلی قرار دارد، سال گذشته اجرای آزمایشی این کتاب به صورت محدود انجام شد و امسال گسترش می یابد و در حدود هفت تا هشت استان اجرای آزمایشی می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه کتاب آموزش خط تحریری برای دانش‌آموزان پایه چهارم به عنوان کتاب کار درس هنر، سال گذشته  به صورت محدود و آزمایشی اجرا شد گفت: امسال اجرای آزمایشی گسترده تر آن انجام می‌شود و برای پایه پنجم هم همین مسیر یعنی کتاب کار آموزش خط تحریری، ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه علت انتخاب استان‌ها به عنوان اجرای آزمایشی برنامه‌ها بر اساس قلمرو، مناطق متعدد و متنوع از جهت جغرافیایی بود عنوان کرد: توانمندی و وضعیت معلمان نیز در اجرای آزمایشی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال اجرای آزمایشی بسیار محدود بسته‌های پایه اول ابتدایی انجام می‌شود اظهار کرد: بخش زیادی از تغییرات این بسته‌ها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی، تولید و تالیف انجام شده و اجرای آزمایشی بسیار محدود آن در حد حداکثر ۱۰ کلاس انجام خواهد شد؛ اگر این کار خوب پیش برود برای سال آینده در پایه اول ابتدایی به صورت جدی‌تر این تغییرات را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۰:۱۴

هر چه تعداد کتاب ها ا زیادتر کنید ، نه تنها کیفیت بالا نمی‌رود بلکه همان کتاب های قبلی هم ، برای دانش آموز از کیفیت می‌افتد. تو رو خدا یه ذره اصولی تصمیم بگیرید ، بچه ها آینده ی مملکت ما هستند. مگه موش آزمایشگاهی هستند بچه‌ها ، عمرشون رو هدر ندهید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۲۰:۵۲

لطفا کتاب های بی کاربرد به مدارس اضافه نکنید. خیلی از کتاب ها همین الانم زائدن.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۴۴

سلام خیلی متشکرم خواهشا در استان تهران این تغییرات رو اجرا کنید من پایه چهارم رو تموم کروم سپاسگزار

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۲۱:۵۷

هر کسی میاد یک کتاب اضافه می کند چرا الکی کتاب اضافه می کنید همین کتابها هم زیادی است لطفا کم کنید توروستاههایی که شش پایه ویک معلم دارد ووفقط معلم فارسی ریاضی وعلوم کار می کند وبقیه را هم یک روخوانی جژیی واقعا معلم نمی رسد.وقت ندارد..