• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403053121568
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش‌های مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش‌های مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی توسط این اداره‌کل، از تشدید بارش‌های مونسونی در استان خبر داد.

علی کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در بعدازظهر و اوایل شب خواهد بود، گفت: این سامانه از بعد از ظهر روز چهارشنبه ۳۱ مرداد آغاز و تا اواخر وقت روز پنجشنبه یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهارکرد: نفوذ رطوبت، شرجی، کاهش دید، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ و در برخی نقاط گرد و خاک از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طغیان رودخانه‌های فصلی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی‌ معابر، لغزندگی جاده‌ها شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از اثرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت گردی بویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آبروها و دهانه پل ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت و بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: جو استان کهگیلویه و بویراحمد تا اوایل هفته آینده تحت تاثیر ناپایداری‌های حاصل از سامانه موسمی قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گستره و شدت این ناپایداری‌ها برای فردا پنجشنبه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است.

کرمی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لنده با بیشینه دمای ۴۴.۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۱۷.۷ درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha