• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403053121551
  • خبرنگار : 71567

با دستور وزیر علوم؛

گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی اجباری شد

گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی اجباری شد

براساس دستور وزیر علوم گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در صنعت اجباری شد.

به گزارش ایسنا، طی دستوری از سوی محمدعلی زلفی‌گل خطاب به روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گذراندن فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت الزامی و این امر در آیین‌نامه استخدامی و ارتقا همچون گذشته به صورت اجباری لحاظ خواهد شد.

در این دستورالعمل آمده است: آیین‌نامه فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت در راستای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت که در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۷ در وزارت علوم مصوب شد، این موضوع با تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران در سال ۹۷ همراه بوده است.

همچنین این موضوع در مصوبات شورای معاونین در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ به شرح ذیل می‌باشد:

با توجه به اهمیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت و تاکید و تایید مقام معظم رهبری در این مورد لازم است در آیین‌نامه استخدامی و ارتقا این برنامه همچون گذشته اجباری و گلوگاهی لحاظ شود.

با توجه به مطالب فوق و با توجه به ضرورت اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت ضروری است بندهای ذیل کما فی السابق در ماده ۱۳ و ۱۴ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی و در هیات‌های امنا دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مصوب شود.

ماده ۱۳:

گذراندن یک دوره شش ماهه تمام وقت و یا یک ساله نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفا برای اعضای هیات علمی که تاریخ شروع دوره پیمانی آنها از ابتدای سال ۹۸ و بعد از آن می‌باشد، الزامی است).

ماده ۱۴:

گذراندن یک دوره سه ماهه تمام وقت و یا شش ماهه نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت یا جامعه حسب ضوابط مربوطه این بند صرفا برای اعضایی که تاریخ شروع رسمی آزمایشی آنان از ابتدای سال ۹۸ و بعد از آن باشد، الزامی می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۰۰:۱۸

افزایش حقوق و تامین معیشت اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز باید بطور جد پیگیری شود و الا هیج اتفاق مهمی نخواهد افتاد.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۷

هرکاری کنید باز فرقی به حال سوادشان نمی‌کند، هیات علمی ها اکثرا فوری از دانشگاه خارج شده و دنبال معاملات املاک و خودرو و اینا هستن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۸

آنها هیات علمی وزارت بهداشت هستند. برای هیات علمی وزارت علوم از این خبرها نیست. حقوق شون از کارمندان دولت هم کمتر است.